صفحه اصلی / سرخط خبرها / تشکیل پرونده برای ۸۲ هزار متخلف صنفی، تولیدی و خدماتی
تشکیل پرونده برای ۸۲ هزار متخلف صنفی، تولیدی و خدماتی

عباس تابش اعلام کرد

تشکیل پرونده برای ۸۲ هزار متخلف صنفی، تولیدی و خدماتی

کسب و کار نیوز - معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به یک میلیون و 354 و 719 بازرسی در چهارماهه ابتدای سال جاری ، از نظارت ویژه بر بازار کالاهای اولویت‌دار خبر داد.

به گزارش کسب و کارنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش با اعلام تشدید بازرسیها بر بازار کالاهاو اقلام اساسی مردم ، به آمار بازرسی سازمانهای صنعت استانها طی چهار ماهه اول سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت : در مدت مذکور یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۱۹ مورد بازرسی در قالب طرحهای مختلف نظارتی در سراسر کشور انجام شده است.
وی هدف از اجرای این طرحهای نظارتی را بررسی قیمتها ، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و افزود : آمار بازرسیهای انجام شده طی این مدت نشان می دهد از این تعداد یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۹۲ مورد مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل فرآورده های پروتئینی، مواد لبنی، شکر ،لوازم خانگی و … است که پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی ، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه طی این مدت روند بازرسی از اصناف در جلوگیری از تخلفات به خوبی انجام و ‌بر اساس قانون با هر گونه گرانفروشی و احتکار به شدت برخورد می‌شود. خاطر نشان کرد : از مجموع بازرسیهای انجام شده در سطح کشور ، ۱۳۱ هزار و ۹۲۷ مورد مربوط به احتکار و امتناع از عرضه کالا بوده است .
براساس این گزارش ؛ در نتیجه این بازرسیها ۸۲ هزار و ۶۵۴ مورد تخلف شناسایی که پرونده متخلفین جهت بررسی سریع به شعب رسیدگی کننده تعزیرات استانها ارسال شده است.
رییس سازمان حمایت تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت خود را به سامانه ۱۲۴ و یا ستادهای مستقر در سازمانهای صنعت، معدن و تجارت اطلاع داده و مطمئن باشند در کوتاهترین زمان ممکن به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.