صفحه اصلی / اسلایدر / اینکه گفته می شود دولت رشد اقتصادی مثبت نداشته غلط است
اینکه گفته می شود دولت رشد اقتصادی مثبت نداشته غلط است

روحانی در جلسه هیات دولت:

اینکه گفته می شود دولت رشد اقتصادی مثبت نداشته غلط است

کسب و کار نیوز - رییس جمهور تصریح کرد که مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست هیات دولت با بیان اینکه مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح خطاست، گفت: اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در سال های اخیر مقایسه کنیم، رشد ۱۴ درصد هم داشتیم و به طور متوسط ۵ درصد رشد اقتصادی با نفت داشتیم.

وی افزود: وقتی نفت تحریم می‌شود رشد اقتصادی منفی می‌شود و وقتی که اینها را کنار هم می‌گذاریم و می‌گوییم دولت رشد اقتصادی مثبت نداشته غلط است. ما تا سال ۹۷ که این تحریم شدید نبوده با رشد متوسط هفت درصد کشور را اداره کردیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه امسال هم رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت بود، تاکید کرد: حواسمان باشد در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن می‌خواهد بگوید ما از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به پیروزی رسیدیم اما ما می‌خواهیم در عمل نشان دهیم و ثابت کنیم که چنین نیست.

روحانی گفت: ما سعی می‌کنیم در بخش بودجه‌ای ایجاد توازن کنیم و برای مردم در آینده یک سرمایه مطمئنی ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم جان تازه‌ای به بورس دهیم و در عین حال شرایط را برای چگونگی فروش نفت مشخص کنیم.

وی افزود: این کار دولت که بزودی آیین‌نامه آن نوشته می‌شود حتما در زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. کاری که دولت برایش با همکاری قوا ماه‌ها زحمت کشیده را برخی که معلوم نیست مبنای‌شان چیست می‌گویند این دولت می‌خواهد فشار را از خودش به دولت بعدی منتقل کند. حرفی که دروغ و کاملاً بی‌اساس است.

رییس جمهوری تصریح کرد: ما امسال ۱۷ طرح پتروشیمی را داریم. مرتب در روستاها آب و برق می‌کشیم. در عسلویه فعالیت می‌کنیم. حالا آیا کسی می تواند بگوید که این کارهای دولت در سال پایانی به سود دولت بعدی است؟ این چه حرف بچه‌گانه و کودکانه‌ای است؟

روحانی ادامه داد: ما همه خادم مردم هستیم، این دولت منتخب مردم است و دولت بعدی هم منتخب مردم است. همه باید تلاش کنیم که در شرایط سخت تحریم کشور را اداره کنیم. با کسی که شوخی نداریم! این حرفها را کنار بگذاریم. کسی که به کار دولت در این زمینه ایراد می‌گیرد، بیاید و لطفاً بگوید راهکارش چیست؟ با درشت‌گویی و حرف‌های این چنینی کاری پیش نمی رود.

وی افزود: ما ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی را آماده کرده‌ایم که در همین هفته افتتاح می‌شود و حدود پانصد کیلومتر کانال و لوله‌کشی انجام گرفته و هشت میلیارد دلار برای آب در منطقه مرزی ما هزینه شده است. این طرح از ۹۳ کارش آغاز شده است.

رییس جمهوری گفت: برخلاف اینکه برخی می‌گویند دولت در زمینه مسکن برنامه‌ریزی نکرده و علی رغم اینکه خودم دوست داشتم در زمینه مسکن شرایط بهتری داشته باشیم اما تا پایان این دولت دو میلیون واحد مسکونی را تحویل مردم می‌دهیم. بروید و این میزان را با دولتهای قبل مقایسه کنید.

روحانی ادامه داد: دولت تلاش بزرگی کرده که طرحهای عمرانی را در سال پایانی تحرک فوق‌العاده ای ببخشد و تا الان ۴۰ هزار میلیارد برای طرح‌های عمرانی تخصیص دادیم آن هم در شرایط سخت تحریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.