صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / هم افزایی اجزای اکوسیستم استارتاپی زیر سقف اینوتکس
هم افزایی اجزای اکوسیستم استارتاپی زیر سقف اینوتکس

نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۰ با سخنرانی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد

هم افزایی اجزای اکوسیستم استارتاپی زیر سقف اینوتکس

کسب و کار نیوز - نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) از امروز با سخنرانی سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه آغاز شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ امروز با سخنرانی سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به صورت آنلاین و سخنرانی‌های حضوری مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه برگزار شد.

دبیر نمایشگاه در این افتتاحیه گفت: «پایه و بیس اصلی یک اکوسیستم موفق را استعدادهایی تشکیل می دهند که تفکر کارآفرینی در آنها به وجود آمده است.  رویدادهای کارآفرینی مسئولیت ایجاد تفکر کارآفرینی را بر عهده دارند. هدف اینوتکس این است که منتورها و استارتاپ ها زیر یک سقف بیایند. بنابراین هدف اینوتکس ۳ موضوع است ۱٫ همکاری بین بازیگران ۲٫ ارائه فرصت های نوین سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران ۳٫ انتقال محتوا بین بازیگران این زیست بوم.»

سجاد عباسی فشمی ادامه داد: «امسال هم ۱۲ رویداد مختلف در کنار نمایشگاه داریم. استیج اینوتکس مانند سال های پیش است. انتقال محتوا در استیج از طریق پنل، مناظره و تئاتر شورایی و… انجام می شود. در سایت اینوتکس ۳۰۰ ظرفیت منتورشیپ وجود دارد که ۶۰ ظرفیت رزرو شده است. یکی از بخش های جذاب اینوتکس بخش رقابت استارتاپی اینوتکس پیچ است که از آذرماه رقابت های ابتدایی را انجام داد. و الان رقابت نیمه نهایی در روز شنبه برگزار می شود.

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس نیز در این افتتاحیه گفت: «از سال ۹۳ ما به شدت و حدت در پارک فناوری پردیس به این سمت حرکت کردیم تا ادبیات استارتاپی در کشور با صدها رویداد فناوری در دانشگاه ها شکل گرفت و دغدغه فعالیت های استارتاپی به درون دانشگاه ها که موتور محرک علم است کشیده شد. آماری که ما رصد کردیم بیش از ۲۰ هزار نفر عملا در رویدادهایی که در ۶۰ شهر کشور برگزار شده شرکت داشتند. دانشگاه ها که فعال شدند پارک های فناوری و همزمان صندوق نوآوری و وی سی ها شکل گرفتند و هر یک از اجرای این زیست بوم شکل گرفتند. اینوتکس توانسته سقفی باشد تا این بازیگران در کنار هم قرار بگیرند.»

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز سومین سخنران در این افتتاحیه بود که به صورت اینترنتی سخن می گفت. وی ادامه داد: «تعداد استارتاپ ها، شتابدهنده ها، پارک های فناوری، کارخانه های نوآوری و نواحی نوآوری در حاشیه دانشگاه ها در حال توسعه است و در حال حاضر زیست بومی در کشور شکل گرفته که پیش از این وجود نداشت و خوشبختانه آنها را در حوزه های مختلف داریم.»

سورنا ستاری ادامه داد: «جهت گیری دانشگاه ها تغییر پیدا کرده و به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار در حال تغییر است. کارآفرینی نیز در حال تبدیل شدن به یک ارزش است.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.