چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / اکثر استارتاپ‌های حاضر در “دوشنبه های استارتاپی” سرمایه گذار پیدا کرده اند
اکثر استارتاپ‌های حاضر در “دوشنبه های استارتاپی” سرمایه گذار پیدا کرده اند

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در برنامه طلوع اعلام کرد

اکثر استارتاپ‌های حاضر در “دوشنبه های استارتاپی” سرمایه گذار پیدا کرده اند

کسب و کار نیوز - معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن تشریح دستاوردهای رویدادهای دوشنبه‌های استارت‌آپی، اعلام کرد: از 6 استارت‌آپ شرکت کننده در رویداد حوزه سلامت، 3 استارت‌آپ سرمایه‌گذار خود را پیدا کرده‌اند و مراحل پایانی را برای تامین باقیمانده سرمایه خود از طریق صندوق نوآوری را می گذرانند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی ناظمی با حضور در برنامه «طلوع» شبکه چهارم سیما، به تشریح دستاوردهای رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی صندوق نوآوری و شکوفایی و مدل‌های سرمایه‌گذاری صندوق پرداخت و گفت: رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی صندوق نوآوری یک بهم‌رسانی بین استارت‌آپ‌های نیازمند سرمایه و سرمایه‌گذاران حاضر در این اکوسیستم است. برگزاری رویدادهایی از این دست در اکوسیستم نوآوری مرسوم است زیرا سرمایه‌گذار سنتی با فضای نوآوری آشنایی ندارد و یک تیم جوان استارت‌آپی که ایده را خلق می‌کند نیازمند فضایی برای آشنایی با هم هستند. بر این اساس تاکنون از ابتدای سال ۵ دوره رویداد جذب سرمایه در حوزه‌های تخصصی برگزار شده است.
ناظمی هدف دیگر از برگزاری این رویداد را هدفمندی و تزریق سرمایه به اکوسیستم نوآوری اعلام کرد و در مورد نتایج رویدادهای گذشته گفت: از ۶ استارت‌آپ شرکت کننده در اولین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی که در حوزه سلامت برگزار شد، ۳ استارت‌آپ سرمایه‌گذار خود را پیدا کرده و پرنده آنها روی میز صندوق نوآوری و شکوفایی برای تامین باقی سرمایه مورد نیاز استارت‌آپ است. همچنین در رویداد دوم نیز ۲ استارت آپ ۳۰ درصد مراحل پایانی جذب سرمایه را پشت سر گذاشته‌اند و در حال حاضر ۸۰ درصد استارت‌آپ‌های حاضر در این ۵ رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی نیز در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران هستند و این نشان می‌دهد که حداقل یک متقاضی برای ایده آنها وجود دارد. نتایج مذاکرات بعد از رسیدن به مرحله نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه در بیان قیاس رویداد ارائه نیازهای فناورانه و رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی گفت: در سال گذشته ۱۴ رویداد ارائه نیازهای فناورانه به صورت حضوری برگزار شد که در این رویدادها صاحبان صنایع، مسئله و چالش‌های خود را با شرکت‌های دانش بنیان مطرح می‌کردند و به دنبال راهکاری با استفاده از فناوری برای رفع نیاز خود بودند؛ این رویدادها در سال جاری به صورت مجازی در حال برگزاری است اما در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی ایده توسط استارت‌آپ مطرح می‌شود و سرمایه‌گذاران بنابر تشخیص خود تامین مالی پروژه را با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی بر عهده می‌گیرند.
ناظمی در مورد شیوه کار دوشنبه‌های استارت‌آپی نیز توضیح داد و گفت: از یک ماه قبل فراخوانی برای جذب استارت‌آپ‌های صاحب ایده برای تامین سرمایه اعلام می‌شود و بعد از ارزیابی ایده‌های نوآورانه ارسالی، کارگزار نمونه‌های برتر را انتخاب و درخواست اطلاعات تکمیلی می‌کند و این اطلاعات به صورت خلاصه برای سرمایه‌گذاران ارسال می‌شود تا در روز رویداد با ایده‌ها آشنایی داشته باشند. همچنین برای استارت‌آپ‌ها یک فیلم تبلیغاتی ساخته می‌شود و دو روز قبل از رویداد آموزش‌های لازم برای نحوه ارائه به سرمایه‌گذار داده شده و در یک جلسه به صورت آزمایشی، ارائه را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: این رویداد یک فرصت بی‌نظیر برای استارت‌آپ‌ها به منظور جذب سرمایه است که ضمن حضور در مقابل عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با ساخت تیزر تبلیغاتی امکان تبلیغ برای سایر سرمایه‌گذاران را نیز به دست می‌آورند. در صورتی که عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی نسبت به پرداخت یک چهارم از سرمایه مورد نیاز اعلام آمادگی کنند ما تا ۴ برابر از سرمایه مورد نیاز را تامین خواهیم کرد.
معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی به اثرگذاری این رویداد در تزریق امید و تولید ایده‌های جدید اشاره و تاکید کرد: این رویداد تاثیر مثبتی بر تولید ایده‌های جدید دارد و به کار‌آفرینان امید می‌دهد که مانعی برای تامین مالی ایده وجود ندارد و می‌توانند به راحتی ایده‌های جدیدی را پرورش دهند.
ناظمی در مورد عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی نیز توضیح داد و گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان عاملان ما از یک کارگروهی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز فعالیت دریافت می‌کنند و ۵۱ درصد از سهام آنها متعلق به بخش خصوصی است که مستقل عمل می‌کنند و هیچ رابطه سهامداری با صندوق نوآوری و شکوفایی ندارند.
وی در پایان از برگزاری رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی تا پایان سال با موضوعات مختلف خبر داد و گفت: استارت‌آپ‌ها بعد از برگزاری رویداد رها نمی‌شوند و توسط کارگزار پیگیری و مذاکرات آنها با سرمایه‌گذار از منظر حقوقی، ارزش‌گذاری و میزان سهام مدیریت می‌شود. فرآیند سرمایه‌گذاری یک فرایند سهیم شدن سرمایه‌گذار با آورده مالی و مشارکت با یک تیم کارآفرین است که به زمان نیاز دارد.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.