صفحه اصلی / اسلایدر / کشته‌های انفجار بیروت از ۱۰۰ تن فراتر رفت
کشته‌های انفجار بیروت از ۱۰۰ تن فراتر رفت

کشته‌های انفجار بیروت از ۱۰۰ تن فراتر رفت

کسب و کار نیوز - کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با صدور پیام هایی با مردم و دولت لبنان در ارتباط با وقوع انفجار در بندر بیروت پایتخت لبنان در عصر سه شنبه که ۱۰۰ کشته و بیش از ۵ هزار زخمی به دنبال داشت، ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در اولین واکنش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی توئیتری با اشاره به وقوع انفجار در بیروت و ابراز همدردی با مردم مقاوم آن کشور، ‌ نوشت: «لبنان قوی بمان».

در ادامه توییت ظریف آمده است: «ذهن و دعای ما با مردم بزرگ و مقاوم لبنان است».

«ایران همانند همیشه آماده است به هر نحوی که ضروری باشد کمک‌رسانی کند».

ظریف در نسخه عربی پیام توئیتری خود نیز نوشت: قلب‌های ما در این فاجعه بزرگ با ملت لبنان است. شهدا مورد رحمت قرار بگیرند؛ ضمن صبر و آرامش برای خانوده قربانیان، مجروحان شفا یابند. سلام و درود خدا به این کشور سرفراز.

رییس مجلس شورای اسلامی هم امروز در نطق پیش از دستور خود، حادثه انفجار در بندر بیروت را به ملت دولت و پارلمان این کشور تسلیت گفت.

 جمعیت هلال احمر ایران نیز برای هرگونه کمک و امدادرسانی به حادثه دیدگان بندر بیروت اعلام آمادگی کرد.

** سوریه در کنار مردم لبنان 
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با ارسال پیامی به میشل عون رئیس جمهوری لبنان فاجعه روی داده در بندر بیروت را تسلیت گفت.
وی در این پیام افزود: ما کاملا مطمئن هستیم که شما می توانید پیامدهای منفی حاصل از این حادثه فاجعه آمیز را پشت سر بگذارید. ما ایستادگی خود را در کنار کشور برادر لبنان و ملت مقاوم این کشور اعلام می کنیم و به نمایندگی از سوی خود و ملت سوریه به شما و ملت لبنان تسلیت عرض می کنیم.

** همبستگی فرانسه با لبنان  

به گزارش فرانس ۲۴، «امانوئول مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در پیامی در توئیتر نوشت: من همبستگی برادرانه خود را با مردم لبنان در وقوع انفجاری در بیروت که قربانیان و خسارات زیادی برجای گذاشت، اعلام می دارم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فرانسه همواره در کنار لبنان ایستاده است.

پیش تر «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز در پیامی در توئیتر نوشت: فرانسه مراتب تسلیت و همدردی خودرا به خانواده های قربانیان در جریان انفجار مهیب شب گذشته در بیروت، اعلام می دارد و خواستار بهبودی هر چه سریع تر مجروحان این حادثه است.

** آمادگی آلمان برای کمک و مشارکت در تحقیقات انفجار 

وزارت امور خارجه آلمان هم با انتشار بیانیه ای در صفحه توییتر خود نوشت: تصاویری که از بیروت دیدیم تکان دهنده بود. کارکنان سفارت آلمان در بیروت نیز در بین زخمی های این حادثه هستند و فکر ما با اعضای خانواده زخمی ها و قربانیان است.
این وزارتخانه افزود، بر این اساس آلمان در این لحظات سخت در کنار لبنان ایستاده و آماده کمک در روند امداد رسانی و تحقیقات در زمینه این انفجار است.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان هم با انتشار پیامی توییتری از وقوع این انفجار در بندر بیروت ابراز تاسف کرد.

** اعلام آمادگی کانادا برای کمک به لبنان

جاستین ترودو نخست‌ وزیر و فرانسوآ فیلیپ شامپاین وزیر خارجه کانادا در پیام های جداگانه‌ای از آمادگی این کشور برای کمک به لبنان به دنبال انفجار مهیب روز گذشته خبر دادند.
نخست وزیر کانادا در پیام خود ضمن ابراز همدردی با مردم و خانواده های قربانیان این حادثه اعلام کرد کشورش آماده ارائه هر کمکی به لبنان است.
وزیر خارجه کانادا نیز در همین راستا اعلام کرد که کشورش آماده کمک به لبنان به دنبال  انفجار مهیب در بیروت است و کانادا با دقت نظاره گر اوضاع در لبنان است.

وزیر خارجه کانادا افزود: قلب ما با قربانیان و خانواده های قربانیان این حادثه است تا جایی که می توانیم به لبنان کمک می کنیم.

**  ابراز امیدواری اسپانیا برای بازگشت آرامش به لبنان

«آرانچا گونزالس لایا» وزیر امور خارجه اسپانیا نیز با انتشار پیام هایی در صفحه توییترش، ضمن ابراز مراتب تاسف دولت اسپانیا از وقوع حادثه مهیب انفجار بیروت، همراهی و همدردی عمیق با مردم این کشور و همچنین خانواده های جانباختگان و مجروحان را اعلام کرده و از بازگشت آرامش و صلح به لبنان ابراز امیدواری کرد.

** عراق آماده کمک به لبنان

برهم صالح رئیس جمهوری عراق طی تماس تلفنی با میشل عون همتای لبنانی خود آمادگی کشورش را برای کمک به لبنان اعلام کرد.
وزارت بهداشت عراق هم اعلام کرد که به دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تیم پزشکی و کمک های دارویی برای لبنان می فرستد.
نخست وزیر عراق در همین حال طی تماس تلفنی با همتای لبنانی همبستگی عراق با لبنان را اعلام کرد و آمادگی بغداد را برای قرار گرفتن در کنار ملت لبنان در این مصیبت کنونی اعلام می کنم.


** پیام همبستگی تونس 
قیس سعید رئیس جمهوری تونس نیز پیام تسلیت و همبستگی با لبنان برای میشل عون همتای لبنانی خود فرستاد.

** پیام تسلیت الجزایر 
عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر هم با صدور پیامی به ملت و دولت لبنان فاجعه انفجار بندر بیروت را تسلیت گفت.

** ابراز همدردی هنیه 
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی تماس تلفنی با رئیس جمهوری لبنان،  نخست وزیر و رئیس پارلمان این کشور مصیبت وارده را تسلیت گفت و افزود، ما مطمئن هستیم که لبنان با قدرت و همبستگی این مصیبت را پشت سر خواهد گذاشت.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با ملت لبنان اعلام همدردی و همبستگی کرد.

** آمادگی مصر برای ارسال کمک 

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت : به دولت و ملت لبنان این فاجعه را تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده های قربانیان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.
وزارت خارجه مصر نیز اعلام کرد که قاهره به شدت نسبت به انفجار روی داده در لبنان ابراز نگرانی می کند و در حال بررسی نحوه کمک به کشور برادر لبنان در این شرایط حساس است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، مصر به دقت این رویداد را دنبال می کند و به منظور دریافت جزئیات حادثه در حال برقراری تماس های ضروری است.
احمد طیب شیخ الازهر مصر به خانواده های قربانیان انفجار بندر بیروت تسلیت گفت.

در راستای ابراز همدردی با مردم مصیب دیده لبنان نیز پرچم این کشور بر روی اهرام ثلاثه در مصر به عنوان یکی از آثار باستانی نقش بست.

 اعلام آمادگی قطر برای ارسال کمک

شیخ تمیم بن حمد امیر قطر هم با رئیس جمهوری لبنان تماس تلفنی برقرار کرد و آمادگی خود را برای ارائه تمامی امکانات قطر در اختیار لبنانی ها جهت کمک به آنها اعلام کرد.

** ابراز ناراحتی شدید عمان 
کشور عمان با صدور بیانیه ای از انفجار روی داده در بندر بیروت به شدت ابراز ناراحتی و تاکید کرد که با دولت و ملت لبنان در این مصیبت اعلام همبستگی می کند و به خانواده های قربانیان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای مجروحان درخواست شفای عاجل دارد و امیدوار است لبنان از این فاجعه دردناک گذر کرده و امنیت و صلح در سراسر آن برقرار شود.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.