صفحه اصلی / سرخط خبرها / فرار سرمایه ها از بازار مسکن
فرار سرمایه ها از بازار مسکن

علی مروی، اقتصاددان

فرار سرمایه ها از بازار مسکن

کسب و کار نیوز - طرحی که به عنوان مالیات ستانی از خانه های خالی اجرا خواهد شد به خروج سرمایه از این بازار منتهی می شود. بازار مسکن درگیر رکود عمیقی است که ضرورت دارد برای حل آنها راهکار ارایه شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در طرح مالیات ستانی از خانه های خالی برخی واحدهای مسکونی قابل سکونت نیستند و نمی توان انتظار داشت که آنها نیز مشمول این طرح دولت شوند. همچنین اگرچه اصل مالیات ستانی ممکن است درست باشد اما علاج بازار مسکن با تولید و عرضه بیشتر ممکن خواهد شد. در شرایط فعلی نیز سرمایه گذاری خاصی در بخش مسکن وجود ندارد و ساخت و ساز کاهش بسیاری داشته است. اگر این طرح منجر به خروج سرمایه گذاران از بازار مسکن شود وضعیت بازار در آینده بسیار بدتر خواهد شد. انتظار بر این است که دولت با ارایه راهکارهای ضمانت شده به تحول و تغییر در بازار مسکن بپردازد.

اگر این قانون به درستی اجرا نشود طبیعتاً اثری نداشته و به دنبال آن یاس و ناامیدی به همراه دارد اما اگر درست اجرا شود نیز هزینه سرمایه‌گذاری در مسکن را افزایش می‌دهد چرا که در این طرح شش ماه جهت تنفس برای نقل و انتقال قرار داده شده و افرادی که در کار خرید و فروش مسکن هستند حتی سفته بازان به راحتی می‌توانند در این شش ماه ملک را به فروش برسانند اما سازندگان املاک شاید به این راحتی نتوانند ملک شان را به فروش برسانند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.