صفحه اصلی / سرخط خبرها / تشکیل پرونده تخلفاتی ۲۷ هزار میلیارد ریالی برای ۲۴ تولیدکننده محصولات مسی
تشکیل پرونده تخلفاتی ۲۷ هزار میلیارد ریالی برای ۲۴ تولیدکننده محصولات مسی

تشکیل پرونده تخلفاتی ۲۷ هزار میلیارد ریالی برای ۲۴ تولیدکننده محصولات مسی

کسب و کار نیوز - مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، از تخلف 27هزار میلیارد ریالی (دو هزار و هفتصد میلیارد تومانی) 24 شرکت تولیدکننده محصولات مسی در بورس کالای ایران خبر داد و گفت : پس از بررسی عملکرد شرکت های تولید کننده محصولات مسی در سال 98، پرونده شرکتهای متخلف تشکیل و جهت صدور رای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ سجادی اظهار داشت: طی بررسی های صورت گرفته و اقدامات نظارتی سازمان حمایت در خصوص عملکرد شرکت های تولیدکننده محصولات مسی در بورس کالای ایران مشخص شد تعداد ۲۴ شرکت که مواد اولیه خود را از بورس تهیه کرده اند، با وجود آنکه کالای تولیدی آنها قابلیت عرضه در بورس را داشته است اما بر خلاف الزام کارگروه تنظیم بازار، نسبت به عرضه ۷۵درصد از کالای تولیدی خود در بورس اجتناب نموده اند.
وی ارزش ریالی پرونده های متشکله را بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: عملکرد این شرکت ها بیانگر حدود ۴۰هزار تن کسری عرضه محصولات مسی در بورس کالای ایران است که بر این اساس سازمان حمایت به استناد ماده ۵ و ۹ قانون تعزیرات حکومتی یعنی عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت ضوابط توزیع، پرونده های مذکور را جهت رسیدگی به تعزیرات فرستاده است.
سجادی همچنین در خصوص تداوم برخورد با شرکت های تولیدکننده محصولات بهداشتی افزود: «طی روزهای گذشته پرونده ۳ شرکت متخلف در زمینه تولید محصولات ضدعفونی کننده و بهداشتی با ارزش ۴۰ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. البته نظارت این سازمان به صورت مستمر ادامه دارد و امیدواریم تعزیرات نیز در به نتیجه رساندن پرونده های تخلفاتی کمافی السابق همکاری لازم را با این سازمان داشته باشد.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.