صفحه اصلی / سرخط خبرها / دهمین همایش ملی بهره‌وری به صورت مجازی برگزار می شود
دهمین همایش ملی بهره‌وری به صورت مجازی برگزار می شود

دهمین همایش ملی بهره‌وری به صورت مجازی برگزار می شود

کسب و کار نیوز - مدیرعامل انجمن بهره وری ایران گفت: دهمین همایش ملی بهره وری ایران روزهای 26 و 27 مردادماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید حمید کلانتری با بیان این مطلب گفت: این همایش در راستای اهداف و ماموریت انجمن بهره وری ایران به منظور توسعه بهره وری کشور در قالب یک هم اندیشی مجازی با موضوع  «نقد و بررسی مسائل بهره وری کشور همراه با ارائه راهکارها» برگزار خواهد شد.

وی افزود: «بهره وری در حوزه اجتماع و فرهنگ»، «بهره وری در اقتصاد و محیط کسب و کار» و «بهره وری و مدیریت و ساختارها» سه محور اصلی این هم اندیشی است که در نشست های تخصصی و با حضور مسئولان و صاحبنظران حوزه بهره وری کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیرعامل انجمن بهره وری ایران با استناد به آمارهای اعلام شده از سوی سازمان بهره وری آسیایی ادامه داد: بنابر آمار، متاسفانه رشد بهره وری در دهه های اخیر مناسب نبوده است، از همین رو ضرورت دارد مقوله مهم بهره وری در کشور مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای رشد بهره وری که نقش مهمی در جهش تولید و افزایش تولید ناخالص داخلی دارد، ارائه شود.

وی با بیان اینکه بهره وری از بدیهی ترین مواردی است که در اقتصاد و جامعه نقش اساسی دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بهره وری در شرایط تحریم از اهمیت مضاعفی برخوردار است. چرا که در کنار سرمایه گذاری، بهره وری عامل دیگری است که نقش با اهمیتی در تولید ناخالص ملی دارد.

کلانتری خاطرنشان کرد: علاوه بر توجه به مقوله بهره وری در اقتصاد و صنعت، بهره وری در همه سطوح از جمله سطح فردی، خانواده، مدرسه، محیط کار و سایر موارد و در مقوله هایی چون آب و انرژی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی، بهره وری را حاصل کارایی و اثربخشی دانست و ادامه داد: در بهره وری، موضوع «کارایی» بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و سنجش آن نیز آسان تر است، اما توجه به «اثربخشی» با توجه به پیچیدگی های آن کمتر مدنظر بوده، به عنوان مثال در صورتی که میزان تولید افزایش یابد، اما به مسائل و آثار زیست محیطی آن توجه کافی صورت نگیرد، نمی تواند به ارتقای بهره وری منجر شود. لذا برای حصول بهره وری، لازم است هر دو مقوله کارایی و اثربخشی در کنار هم مورد توجه باشد.

مدیرعامل انجمن بهره وری ایران تصریح کرد: علاقه مندان برای شرکت در این هم اندیشی می توانند به وب‌سایت انجمن بهره وری ایران مراجعه کنند یا با دبیرخانه آن با شماره ۸۸۰۱۶۳۱۳ تماس بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.