صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش سریالی قیمت لبنیات در پی بی تفاوتی مسئولان نظارتی در بازار
افزایش سریالی قیمت لبنیات در پی بی تفاوتی مسئولان نظارتی در بازار

افزایش سریالی قیمت لبنیات در پی بی تفاوتی مسئولان نظارتی در بازار

کسب و کار نیوز - افزایش سریالی قیمت لبنیات در بازار در حالی رخ می‌دهد که مسئولان نظارتی نسبت به آن بی تفاوت هستند و برای جلوگیری از این تخلف هیچ اقدامی انجام نمی دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها افزایش قیمت لبنیات و فرآورده‌های لبنی در بازار‌های مختلف کشور به وضوح مشاهده می‌شود به طوری که قیمت برخی از اقلام مانند ماست کم چرب ظرف مدت ۱۰ روز از ۲۶۹ هزار ریال به ۲۹۰ هزار ریال رسیده که این حجم از افزایش قیمت برای یک کالا که در ماه‌های گذشته نیز افزیش قیمت را به خود دیده بود، جای تامل دارد.

افزایش قیمت سریالی محصولات لبنی توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان این اقلام به یک عادت تبدیل شده و مصرف کننده در هر ماه باید منتظر اعلام قیمت جدید از سوی آن‌ها برای تامین و خرید مایحتاج خود باشد.

این افزایش قیمت لبنیات فقط برای ماست نیست و در یخچال‌های فروشگاه‌ها شاهد بالا رفتن قیمت پنیر، کره، شیر، شیر کاکائو و دوغ هم هستیم.

متاسفانه مدتی است که عدم نظارت دستگاه‌های متولی بر بازار‌های مختلف باعث ایجاد بی نظمی در این فضا شده و شاهد این هستیم که عرضه کنندگان اقلام غذایی آنطور که دلشان می‌خواهد بدون بررسی کارشناسانه و بی توجهی به نرخ گذاری‌های نهاد‌های قیمت گذار، اقدام به افزایش نرخ محصولات خود کرده و آن را در بازار عرضه می‌کنند.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در آخرین اظهار نظر خود درباره علت افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار‌های مختلف کشور از سوی یک شرکت تولید کننده لبنیات، گفت: مجوز افزایش قیمت محصولات از جمله لبنیات باید از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صادر شود.

او با بیان اینکه این افزایش قیمت تخلف است، گفت: هر ساله از ابتدای سال شاهد افزایش قیمت تحمیلی برخی از محصولات از سوی کارخانجات هستیم.

رایگانی افزود: در این مواقع می‌طلبد متولیان امر در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از ابتدای سال روند افزایش قیمت را به صورت قانونی به تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و مراجع رسیدگی اعلام کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه آنچه که در حال حاضر شاهد هستیم این است که کارخانجات قیمت را بالا می‌برند و بعد از آن در مورد آن بحث و بررسی صورت می‌گیرد، ادامه داد: از نگاه ما این عمل گرانفروشی است و ما منتظر اعلام تخلف از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان هستیم.

رایگانی گفت: در مقاطعی که همکاران ما در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اعلام تخلف کردند، به جرم‌های سنگینی رسیدگی شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.