صفحه اصلی / اسلایدر / معاملات مسکن در بورس کلید خورد
معاملات مسکن در بورس کلید خورد

معاملات مسکن در بورس کلید خورد

کسب و کار نیوز - در شرایطی که روز گذشته خبر تصویب راه اندازی بورس پنجم با عنوان بورس املاک روی خروجی سایت ها قرار گرفت که عصر دیروز اطلاعیه پذیرش یک زمین و دو باب واحد تجاری برای عرضه در بازار فرعی بورس کالای ایران منتشر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، از ابتدای مطرح شدن راه اندازی بورس املاک در کشور، انتقادهای زیادی به این طرح وجود داشت که اصلی ترین انتقاد نیز نداشتن حرف تازه از سوی این بورس بود. چراکه قرار است بورس املاک، بخش هایی از ابزارهای مالی موجود در بازار سرمایه را به نفع خود مصادره کند و در ظاهر، رویداد جدیدی حداقل در اوایل راه اندازی این بورس رخ نخواهد داد.

در این باره حتی همین دیروز پس از جلسه شورای عالی بورس نیز برخی از اعضای شورای بورس و مدیران بازار سرمایه از وجود انتقادهایی به دلیل موازی کاری این بورس با ابزارها و ظرفیت های فعلی موجود در بازار سرمایه خبر دادند به طوریکه سعید اسلامی‌بیدگلی از اعضای شورای بورس اعلام کرد که طرح بورس املاک با مخالفت‌های زیادی روبه‌رو بوده که عمده آنها بر سه محور استوار بود. نخست آنکه اعلام می شود، همین اقداماتی که در حال حاضر مورد هدف قرار گرفته تا در بورس املاک و مستغلات انجام شود، از طریق بورس کالا و فرابورس نیز امکان‌پذیر است و نیازی به تشکیل بورس جدید نیست. این یکی از موضوعاتی بود که به طور خیلی جدی مورد بحث قرار داشت.

وی افزود: محور دوم این بود که این بورس‌ها چه تاثیری می‌توانند بر فعالیت‌های سفته‌بازانه بخش مسکن داشته باشند. برخی معتقدند که اتفاقا بورس املاک ممکن است فعالیت‌های سفته‌بازانه بخش مسکن را افزایش دهد. محور سوم هم بر این استوار بود که این ساز‌و‌کارها چگونه خواهد بود و اساسا چه توسعه‌ای می‌تواند برای بخش مسکن ایجاد کند؟ محور اصلی انتقادها از تشکیل بورس املاک این سه بخش بوده است.

وی در ادامه گفت که من جزو افرادی از شورا بودم که با برخی از اجزای طرح موافقت کردم و معتقدم که برخی اجزای آن هم با چالش‌های جدی مواجه است.

اسلامی بیدگلی در بخش دیگری اعلام کرد که در جلسه روز گذشته شورای بورس عنوان شد که با توجه به زمانبر بودن تدوین قوانین، در این مورد بحث شد که اگر نیازهای فوری در بخش مسکن وجود دارد که می‌توانیم از طریق ظرفیت‌های موجود در بازار سرمایه کنونی مثل بورس کالا و فرابورس آنها را رفع کنیم این‌گونه عمل کنیم.

شروع معاملات در بورس کالا
روز گذشته سه اطلاعیه پذیرش در سایت بورس کالای ایران قرار گرفت که دو باب واحد تجاری و یک قطعه زمین با کاربری مسکونی تجاری هر سه متعلق به بانک اقتصاد نوین برای عرضه در بازار فرعی بورس کالای ایران پذیرش شد تا مشخص شود معاملات املاک فعلا در بورس کالای ایران کلید می خورد تا در صورت فراهم شدن زیرساخت ها، بورس پنجم از املاک و مستغلات میزبانی کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.