صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / صندوق نوآوری رویکرد مطلوبی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارد
صندوق نوآوری رویکرد مطلوبی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

صندوق نوآوری رویکرد مطلوبی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارد

کسب و کار نیوز - نایب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تقدیر از عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه مقابله با ویروس کرونا، گفت: این صندوق رويكرد مطلوبی در حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان داشته است. امسال هم در بحران كرونا اقدامات خوبي از سوی این صندوق صورت گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه اخیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور رییس و اعضای هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درباره ارزیابی عملکرد این صندوق در دوره جدید استقرار هیات عامل گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیت خوبی است که براساس قانون ایجاد شده است. در این چند سال به خصوص در دو سال اخیر، این صندوق رویکرد مطلوبی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داشته است. امسال هم در بحران کرونا اقدامات خوبی از سوی این صندوق صورت گرفت.
وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با حمایت از تولیدکنندگان اقلام مرتبط با پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا این امکان را فراهم کرد که بسیاری از تجهیزات مورد نیاز در حوزه درمانی و بهداشتی در کشور مانند تجهیزات اتاق عمل، بیهوشی، ونتیلاتور، ماسک و… تولید شود.
نایب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه این کمیسیون نگاه مثبتی به عملکرد این صندوق دارد تا از ظرفیت‌های این صندوق برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان استانی هم استفاده شود، تصریح کرد: در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سراسر کشور باید به نقطه‌ای برسیم که همه استان‌های کشور فرصت حمایت از این شرکت‌ها و تجاری‌سازی ایده‌ها را داشته باشند.
وحیدی در ادامه با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان و ضرورت افزایش سرمایه این صندوق تاکید کرد: باید این سرمایه افزایش پیدا کند و از طرفی هم بر اساس قانون دولت مکلف شده است سالانه نیم درصد از منابع بودجه عمومی خود را به صندوق نوآوری اختصاص دهد، اما در این فاصله فقط کمتر سه هزار میلیارد تومان سرمایه آن تامین شده است، یعنی عملا آن را نپرداخته و این باعث عقب ماندن ظرفیت کاری صندوق می‌شود؛ آن هم در مجموعه‌ای که می‌تواند اقتصاد دانش بنیان را در کشور متحول کند.
وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه مورد نیاز صندوق نوآوری تامین نشده است، در مورد برنامه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای اختصاص منابع مناسب و بودجه به صندوق نوآوری گفت: ما در این راستا مکاتباتی با دولت برای تامین بودجه مورد نیاز صندوق نوآوری انجام خواهیم داد، چراکه امروز ظرفیت بسیار کارآمدی در حوزه دانش‌بنیان به وجود آمده و ما امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم به ثمر بنشیند.
نماینده مردم بجنورد در مجلس در پایان تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیت خوبی برای گسترش اقتصاد دانش‌بنیان است و می‌تواند در تحقق شعار امسال که جهش تولید است، کمک‌رسان باشد و با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جهش تولید را رقم بزند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.