صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / به درخشش تیم ملی شطرنج بانوان خوشبینم
به درخشش تیم ملی شطرنج بانوان خوشبینم

امیررضا پوررمضانعلی سرمربی تیم ملی بانوان ایران:

به درخشش تیم ملی شطرنج بانوان خوشبینم

کسب و کار نیوز:استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی سرمربی تیم ملی بانوان ایران می گوید که به درخشش تیمش در مسابقات المپیاد آنلاین جهانی خوشبین است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی سرمربی حال حاضر تیم ملی بانوان ایران در گفت و گو با ایسنا، در باره فعالیت های شطرنجی صورت گرفته با توجه به شیوع کرونا گفت: خدا را شاکرم  قبل از شیوع کرونا بر روی فعالیت مجازی رشته شطرنج، ساختار سازی انجام شده بود و به همین دلیل تمامی کلاس های حضوری ما به فضای مجازی منتقل شد.

با توجه به اینکه المپیاد جهانی آنلاین شطرنج نزدیک است و تیم ملی ایران هم در این مسابقات حضور دارد، سرمربی تیم ملی درباره آمادگی بانوان شطرنج باز ایران برای شرکت در این مسابقات گفت: از اردیبهشت ماه، اردوی سال جدید تیم ملی بانوان ایران آغاز شد. معتقدم بانوان شطرنج ایران آماده برای المپیاد جهانی آنلاین هستند.

او افزود: در حال حاضر ۵ عضو تیم ملی و ۷ بازیکن آینده دار شطرنج در اردوها حضور دارند. حضور همچون بازیکنانی باعث شده که بتوانیم  برای حال و آینده شطرنج ایران  سرمایه گذاری کنیم.

مربی ارشد فدراسیون جهانی در خصوص آمادگی بانوی شماره یک ایران گفت: برای سارا سادات خادم الشریعه کلاس های اختصاصی به منظور آمادگی در المپیاد آنلاین و همچنین مسابقات مهمی که دعوت می شوند برگزار کرده تا بتوانیم از پتانسیل بالای او برای افتخار آفرینی ایران عزیز در جهان استفاده کنیم.

پوررمضانعلی افزود:  مسابقات جهانی به صورت آنلاین برگزار می شود که باید تمام تلاشمان را برای موفقیت در این مسابقات انجام دهیم. همچنین من به درخشش تیمم بسیار خوشبین هستم.
این شطرنج باز ایرانی که موفق شده حکم مربی ارشد فدارسیون جهانی را به تازگی دریافت کند، درباره دریافت این حکم گفت: مربی ارشد فیده بالاترین عنوان مربیگری است که بر اساس فاکتورهایی می توان این عنوان را کسب کرد. یکی از عوامل مهم برگزاری سمینار مربیگری است که من تنها ایرانی بوده که برای فدراسیون جهانی شطرنج، سمینار برگزار کردم.

او افزود: همچنین  از نظر عنوان، استاد بزرگ بوده و از نظر درجه بین المللی با اختلاف زیاد حائز این عنوان هستم.

او در باره کارنامه مربیگری خود گفت: موفق شدم تیم ملی افغانستان را به عنوان سرمربی، در المپیاد جهانی ۲۰۱۸ در گروه D قهرمان جهان کنم که به نظرم این قهرمانی معجزه وار بوده و سخت ترین دوران کار مربیگریم بوده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از فاکتورهای مربی ارشد شدن، داشتن شاگردهایی با عنوان استاد بزرگی و استاد بین المللی است که من در طول مربیگریم توانستم با اساتیدی همچون آقایان علیرضا  فیروزجا، آرین غلامی، مهدی غلامی، بردیا دانشور و خانم ها سارا سادات خادم و مبینا علی نسب و خیلی از قهرمانان نوابغ ایران کار کنم که رزومه ی من را برای انتخاب مربی ارشد فیده کامل می‌کند.  قاطعانه میتوانم بگویم که  یکی از کامل ترین رزومه ها در بین مربیان ارشد فیده در جهان را دارم.
او در خصوص اظهار نظر یکی از مربیانی که گفته بود به فیده برای گرفتن مدرک مربی ارشد معرفی نشده ام و صحبت از شائبه و مهندسی انتخابات آورده بود، بیان کرد:در مورد شائبه انتخاباتی هم باید بگویم که در زمان ریاست قبلی فدراسیون نامه من تایید شده و به فیده ارسال شد. همچنین  زمان رسیدگی و تصویب این موضوع تماما به اختیار فدراسیون جهانی شطرنج است و معتقدم  صحبت از شائبه در انتخابات خنده دار است.
پوررمضانعلی در پاسخ به اینکه آینده شطرنج ایران را چگونه خواهید دید گفت: آینده شطرنج را روشن می بینم. شطرنج کشورمان در سالیان اخیر رشد قابل توجهی داشته و باید سعی کرده که این روند را ادامه دهیم.
او در پایان در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج، گفت: معتقدم اگر فردی که آشنایی با مشکلات شطرنج داشته باشد و با گوشت، پوست و استخونش درد این رشته را تجربه کرده باشد قابلیت بیشتری برای کمک به جامعه شطرنج خواهد داشت. البته انگیزه کاری و همچنین تجربه در امور ورزش و شطرنج می تواند در پیشرفت این رشته تاثیرگزار باشد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.