صفحه اصلی / اسلایدر / برخی ممنوعیت و محدودیت ها خودشان مشکل ساز می شوند
برخی ممنوعیت و محدودیت ها خودشان مشکل ساز می شوند

روحانی:

برخی ممنوعیت و محدودیت ها خودشان مشکل ساز می شوند

کسب و کار نیوز - رئیس جمهور برنامه ریزی و حسابگری را برای عبور از سختی ها لازم برشمرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه شش ماه از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد، گفت: سال‌های سختی از آغاز تحریم‌ها علیه ایران برای مردم وجود داشت و سال‌هایی با مشکلات زیاد را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: وقتی می‌گوییم مردم عروسی داشته باشند اما اجتماع شکل نگیرد مردم در سختی و فشار قرار می‌گیرند اما مردم عزیز ایران در طول دوسال و چندماه تحریم و چندماه کرونا نشان داده که به زانو درنمی‌آید و توان ایستادگی در برابر آن را دارند و زیر بار این مسائل نخواهند رفت.

رییس جمهوری تاکید کرد: امید به آینده لازم است و یاس که جنود شیطان است باید از میان برود و باید همیشه به روز گشایش خود ایمان داشته باشیم. در کنار آن برنامه‌ریزی و حسابگری برای عبور از مشکلات و سختی‌ها لازم است.

وی افزود: امروز کادر درمان از یک سو و کادر تولید و توزیع و فرهنگ ما دست به دست هم دادند و اگر یکی از آنها نبود نمی‌توانستیم پیش برویم. اگر کادر تولید نبود چه می‌شد؟ باید همه چیز را از خارج وارد می‌کردیم که اولا به ما نمی‌دادند و اگر می‌دادند با چه سختی‌ها و هزینه‌هایی این اتفاق رخ می‌داد و آن وقت چه اتفاقی برای بیمارستان‌های ما می‌افتاد؟

روحانی با بیان اینکه کشور ما علی‌رغم تحریم و بیماری کرونا یک بحران بزرگ را شاهد نبودیم، تصریح کرد: ما در دولت هرچه به فکرمان می‌رسد را انجام می‌دهیم و تمام تلاش خود را در این زمینه کرده‌ایم. درباره وضعیت مسکن هم دو مصوبه داشتیم که آخرینش اعطای وام به مستأجران بود. رییس جمهوری با تاکید بر اینکه برای کسب‌وکارهایی که در این مدت به مشکل خوردند هم وامی را در نظر گرفتیم، اظهار کرد: ما پرداختی‌ را در سه نوبت برای خانواده‌هایی که در مضیقه بیشتری بودند هم در نظر گرفتیم و البته در شرایطی که ما هستیم نیازهای بهداشتی و غذایی در اولویت اول ماست.

وی افزود: ما امروز با گذشت پنج ماه از شیوع این ویروس یک تصویر نسبتا درستی از این بیماری داریم و متوجه‌ایم که باید بر نظام بهداشت تاکید و تمرکز شود تا کسی اصلا به بیمارستان نرسد که البته اگر رسید، لاجرم نظام درمان باید وارد کار شود. روحانی یادآور شد: برخی از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها خودش مشکل‌آفرین است و زمانی که تولید متوقف شود مردم در مضیقه قرار می‌گیرند ولی لازم است که این کارها از سر گرفته شود و پروتکل‌ها و اصول بهداشتی رعایت شود و نظارت سفت و سختی بر آن انجام شود و این در همه کشورها در حال اعمال شدن است.

رییس جمهوری با بیان اینکه اگر جامعه‌ای روحیه خود را ببازد و دچار افسردگی شود کارش سخت خواهد شد، گفت: مردم باید از این بیماری خطرناک بترسند و مراقبت و استراحت داشته باشند، اما بین اضطراب و استرس و ترس معقول تفاوت وجود دارد و اصولی که  باید در تبلیغات بر آن تاکید کنیم و این است که وقتی می‌گوییم در اجتماعات باید ماسک داشته باشیم پس وفور کافی و قیمت مناسب ماسک را هم باید در کنارش محقق کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است/ استفاده مردم از بیزنس جت‌ها در ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد محمدی‌بخش در گفت وگو با ایلنا درباره فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.