صفحه اصلی / استان ها / بنیاد برکت ۲۷۰۰ شغل برای کولبران کرمانشاه ایجاد می‌کند
بنیاد برکت ۲۷۰۰ شغل برای کولبران کرمانشاه ایجاد می‌کند
بنیاد برکت ۲۷۰۰ شغل برای کولبران کرمانشاه ایجاد می‌کند

بنیاد برکت ۲۷۰۰ شغل برای کولبران کرمانشاه ایجاد می‌کند

کسب و کار نیوز:بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ایجاد 8400 شغل جدید را در استان کرمانشاه در دست اقدام دارد که از این تعداد، 2700 شغل به کولبران مناطق مرزی استان اختصاص یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, به گفته معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، این بنیاد امسال اجرای ۲۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در ۱۴ شهرستان و ۳۸۰ روستای استان کرمانشاه در دستور کار دارد که منجر به ایجاد ۸۴۰۰ شغل خرد و خانگی خواهد شد.

رضا راضی‌زاده ادامه داد: تاکنون ۱۲۰ طرح از این ۲۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی هدف‌گذاری شده بنیاد برکت در استان کرمانشاه برای امسال به بهره‌برداری رسیده که فراهم آمدن فرصت‌های کسب‌ و کار برای ۳۶۰ متقاضی شغل را به دنبال داشته است.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، شهرهای اسلام آباد غرب، ثلاث باباجانی، روانسر، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلانغرب، هرسین، پاوه، جوانرود، دالاهو، سنقر، صحنه، قصر شیرین و کنگاور را ۱۴ شهر تحت پوشش طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد عنوان کرد.

وی افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد ۸۴۰۰ شغل جدید برکت در استان کرمانشاه بالغ بر ۲۵۲۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: ۲۷۰۰ شغل از این تعداد فرصت شغلی به کولبران مناطق مرزی استان اختصاص می‌یابد. این ۲۷۰۰ شغل بخشی از ۹ هزار فرصت شغلی‌است که بنیاد برکت امسال برای کولبران سه استان مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی ایجاد می‌کند.

راضی‌زاده همچنین با اشاره به فعالیت‌های اشتغال‌زایی پیشین بنیاد برکت در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳۳۵ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با ۱۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان افتتاح شد که ایجاد بیش از هفت هزار شغل را برای متقاضیان اشتغال در پی داشت.

به گفته معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۱۸ مجری و تسهیل‌گر این بنیاد فرآیند اشتغال‌زایی را در استان کرمانشاه دنبال و عملیاتی می‌کنند.

راضی‌زاده گفت: ۵۸ درصد شغل‌های ایجاد شده در استان کرمانشاه را مشاغل فنی و خدماتی تشکیل می‌دهند و پرورش دام سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، تولید فرش دستبافت و مشاغل دانش‌بنیان به ترتیب در رده‌های بعد قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: بنیاد برکت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رییس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته از طریق اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور راه‌اندازی کرده و در حال حاضر در ۳۱ استان، ۱۷۵ شهرستان و هشت هزار روستا، حضور و فعالیت دارد.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت با تمرکز بر ایجاد مشاغل خرد و خانگی، توانسته ۴۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را راه‌اندازی کند که ایجاد ۱۲۰ هزار شغل را در پی داشته است. این بنیاد همچنین برای امسال نیز ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی را در دستور کار دارد.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تاکنون ۳۹۸۰ طرح در زمینه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با سرمایه‌گذاری ۵۴۷۶ میلیارد ریال در استان کرمانشاه افتتاح کرده یا در دست اجرا دارد.

همچنین مطالعه کنید:

نوروز امسال در قم انجام شد/کشف و توقیف بیش از ۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بیش از ۴ هزار و ۱۳۱ نظارت بهداشتی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.