صفحه اصلی / اصناف / کاهش ۴۳۰ میلیون دلاری صادرات فرش ایران در سال گذشته
کاهش ۴۳۰ میلیون دلاری صادرات فرش ایران در سال گذشته

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرش دست‌باف خبر داد

کاهش ۴۳۰ میلیون دلاری صادرات فرش ایران در سال گذشته

کسب و کار نیوز - مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرش دست‌باف می‌گوید یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های اقتصادی ایران که آمریکا بر روی محدود کردن آن دست گذاشته حوزه فرش دست‌باف ایران بوده است و تحت تاثیر محدودیت‌ها صادرات این محصول کاهش جدی داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالله بهرامی اظهار کرد: بررسی شرایط تحریمی نشان می‌دهد که پس از نفت، دومین حوزه‌ای که آمریکا تلاش کرده بیشترین محدودیت‌ها را در چارچوب آن علیه اقتصاد ایران اعمال کند، حوزه فرش دست باف بوده است، تا جایی که آمارها نشان می‌دهد صادرات ایران در این حوزه از حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال گذشته به مرز ۷۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای عبور از محدودیت‌های آمریکا، اصلی‌ترین اولویت فعالان صنعت فرش است، بیان کرد: ما در کنار مشکلات بین المللی در حوزه تعهد ارزی نیز اختلافاتی با بانک مرکزی داشته‌ایم و برخی از صادرکنندگان فشار زیادی تحمل کردند. این در حالی است که با توجه به شرایط امروز کشور، لزوم حمایت قاطع از صادرکنندگان بارها مورد تاکید قرار گرفته است. مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرش دست‌باف با اشاره به تولید سالانه سه میلیون متر مربع فرش دست‌باف در ایران، گفت: آمارها نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از این فرش‌ها را طبقات کم درآمد جامعه می‌بافند و از ایران حمایت از آنها، حمایت از حفظ اشتغال در میان این گروه‌ها خواهد بود.

بهرامی با اشاره به برخی گمانه زنی‌های شکل گرفته درباره برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه فرش تهران، اظهار کرد: نمایشگاه بهترین عرصه برای ارائه آخرین تولیدات و محصولات کشور است و ما به چند دلیل معتقدیم این نمایشگاه باید برگزار شود. نخست آنکه با توجه فشارهای آمریکا، برگزاری نمایشگاه نشان خواهد داد که این صنعت همچنان در ایران با قدرت به کار خود ادامه داده است. دوم آنکه فضایی برای عرضه محصولات جدید به وجود آمده و امکان و به دست آوردن نقدینگی جدید وجود خواهد داشت و سوم ارتباطات میان فعالان این حوزه را حفظ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند شیوع ویروس کرونا، کار را دشوار کرده اما امیدواریم با حمایت مسئولان و تایید وزارت بهداشت شرایط برای برگزاری ایمن این نمایشگاه فراهم شده و بخشی از دغدغه‌های سرمایه گذاران این حوزه برطرف شود. به گزارش ایسنا، پیش از این مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها از تلاش این شرکت برای رسیدن به یک جمع بندی مشترک با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داده بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.