صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / سامانه مانیتورینگ هوشمند مدیریت رفتار مشتریان راه‌اندازی شد
سامانه مانیتورینگ هوشمند مدیریت رفتار مشتریان راه‌اندازی شد

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

سامانه مانیتورینگ هوشمند مدیریت رفتار مشتریان راه‌اندازی شد

کسب و کار نیوز - یک شرکت دانش بنیان با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ هوشمند برای مدیریت رفتار مشتریان و کاهش ریزش آنها شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد روزبه، مدیرعامل شرکت ندای کهن پرداز در مورد سامانه مانیتورینگ هوشمند برای مدیریت رفتار مشتری گفت: هدف از اجرای این طرح، توسعه سامانه داده کاوی با هدف تحلیل و مدیریت رفتار موجودیت‌ها از جمله مشتریان، تحت عنوان سامانه دایکر است. این سامانه به منظور خوشه‌بندی مشتریان و درخواست‌ها و شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان با تکیه بر هوش تجاری توسعه داده شده است. هر رویداد تکرارپذیری که دارای الگوهای رفتاری قابل اندازه گیری باشد، توسط این سامانه تحلیل شده و شناسایی الگوهای رفتاری، مانیتورینگ و همچنین هدف گذاری بر اساس میزان تغییرات آنها به صورت پویا گزارش می‌شود.
روزبه ادامه داد: سامانه دایکر با تاکید بر موضوع مدیریت ارتباط با مشتریان تولید شده و به شناسایی الگوهای رفتاری خرید مشتریان می‌پردازد. بر اساس مانیتورینگ پویای سامانه، تغییر رفتار هر مشتری در طول زمان به‌طور کامل رصد شده و بر اساس میزان تغییرات آنها نسبت به الگوهای هدف، لیست عملیاتی از مشتریان با بیشترین اولویت را به طور منظم به کاربران گزارش می‌دهد. خصوصیات خرید هر مشتری می‌تواند شامل میزان و یا تعداد فقره خریدها و مدت زمان گذشته از آخرین خرید شود.
مدیرعامل شرکت ندای کهن‌پرداز در مورد قابلیت سفارشی شدن این سامانه برای سازمان‌های مختلف توضیح داد و گفت: کاربر می‌تواند با استفاده از رابط کاربری دایکر تنظیمات مورد پسند خود را به سامانه وارد کند و گزارش تولید شده توسط دایکر را دریافت و مشاهده کند. اطلاعات خرید مشتری به Context هر کسب و کار وابسته است، لذا دایکر امکان کار با داده‌ کسب و کار‌های مختلف را نیز دارد. در این سامانه، حرکت مشتری قابل پیگیری است و سازمان قبل از وقوع عواقب نامطلوب و کاهش سهم بازار واکنش نشان می‌دهد و با اتخاذ یک استراتژی جدید و هوشمندانه از وقوع اتفاقات ناخوشایند جلوگیری می‌کند.
روزبه در مورد پلتفرم طراحی شده از این سامانه گفت: در این طرح، پلتفرمی برای خوشه‌بندی را در سه حوزه ارتباط با مشتریان، مالی و خدمات پشتیبانی توسعه داده‌ایم. بدین منظور معیارهایی چون شاخص‌سازی، توسعه مدل‌ها و الگوریتم ها و توسعه رابط کاربری و داشبورد تحلیلی مرتبط را برای هر سه حوزه اجرا کرده‌ایم. همچنین شرکت ویژگی های غیر عملکردی سامانه نظیر حجم و سرعت داده ها و رخدادهای مورد بررسی را بهبود داده و امکان پردازش داده‌های حجیم را فراهم و تست نفوذ امنیتی را اجرا کرده است.
مدیرعامل شرکت ندای کهن پرداز در مورد ویژگی‌های دیگر این سامانه توضیح داد و گفت: علاوه بر گزارش به مدیران برای ترسیم استراتژی آینده تولید و تصاحب بازار، سامانه به صورت هوشمندانه برای کارشناس بازار سازمان نیز گزارشی به صورت روزانه یا هفتگی تهیه می‌کند و در آن مشتری‌های اولویت‌دار برای افزایش تعاملات با کارشناس را معرفی می‌کند. کارشناس می‌تواند با تخصیص بسته تبلیغاتی یا ارسال فرم نظرسنجی یا هر روش دیگری برای درگیر کردن مشتری با حوزه کسب و کار از ریزش مشتریان جلوگیری کند.
روزبه در مورد برنامه‌های اجرا شده با این سامانه به همراه بانک ملت اشاره کرد و گفت: این سامانه هم‌اکنون در بانک ملت راه‌اندازی شده و استفاده قرار می‌گیرد و در فاز توسعه‌ای قرار دارد. همچنین در سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج نیز به شکل دیگری و با اندکی تغییر پیاده‌سازی شده است. در این سامانه به جای مشتری موضوعاتی که شهروندان تماس می‌گیرند مدنظر قرار گرفته شده است. با این سامانه امکان رصد عملکرد واحدهای شهرداری برای مدیریت فراهم می‌شود.
مدیرعامل شرکت ندای کهن‌پرداز برنامه‌های آینده شرکت را تحت وب کردن این سامانه و ایجاد امکان صادرات آن به کشورهای دیگر عنوان کرد و گفت: هدف توسعه‌ای ما طراحی نسخه ابری از این سامانه است. شرکت‌های کوچک و متوسط که امکان تامین تجهیزات سخت افزاری این سامانه را ندارند می‌توانند با شارژ ماهیانه، گزارش‌های مورد نیاز خود را از سامانه ابری دریافت کنند و درگیر زیرساخت و هزینه‌های فنی نشوند.
روزبه درباره اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان از صندوق نوآوری تسهیلات نمونه‌سازی دریافت کردیم که با استفاده از آن نسخه اولیه سامانه را طراحی کردیم. همچنین سامانه دایکر مدیکال با رویکرد تشخیص رفتار مشتریان در مورد بیماری کووید ۱۹ در حال طراحی است و برای تولید این سامانه از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات نمونه سازی دریافت خواهیم کرد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.