صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / بررسی گسترش همکاری کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و سازمان ثبت اسناد
بررسی گسترش همکاری کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و سازمان ثبت اسناد

در چهل و نهمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری انجام شد

بررسی گسترش همکاری کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و سازمان ثبت اسناد

کسب و کار نیوز - در چهل و نهمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری گسترش همکاری‌های کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور و وزیر علوم بررسی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه صندوق های پژوهش و فناوری، چهل و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری صبح امروز با حضور اعضا و دکتر خداییان معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور و مهندس ادب مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری کشور در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برقرار شد.
در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات و معرفی جایگاه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری توسط دکتر بهروز مدیر کارگروه ارائه و سپس گسترش تعاملات و همکاری‌های کارگروه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بررسی و پیشنهاداتی نیز مطرح شد.
در چهل و نهمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری، تغییر نام صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به صندوق پژوهش و فناوری شهید بهشتی و همچنین تغییر سهامداران آن مصوب شد و گزارشی از عملکرد چهار ماهه نخست دبیرخانه ارائه شد.
حفظ و تقویت صندوق ها نیاز به همراهی سایر دستگاه‌ها دارد
دکتر منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این جلسه گفت: حفظ و تقویت صندوق‌ها نیاز به همراهی و همکاری برخی از دستگاه‌ها دارد و ارائه تسهیلات بیشتر و کم کردن موانع و محدودیت ها در بحث های اجرایی در دستور کار کارگروه قرار دارد.
وی افزود : تلاش تمامی همکاران و اعضاء کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری بر آن است تا فعالیت صندوق‌ها قانونی و به درستی در سازمان اسناد و املاک کشور ثبت شده، شکل بگیرند و سپس توانمند گسترش یابند.
دکتر غلامی با بیان اینکه بخش نظارت هم ارزیابی‌های جدی و کافی دراین زمینه انجام می دهد، افزود: وظیفه نهادهای پشتیبانی کننده، حفظ، توسعه و گسترش سرمایه جوانان است؛ که در قالب شرکت های دانش بنیان و صندوق های پژوهش و فناوری فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه رویکرد مطلوبی از سوی مسئولان کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری در دور جدید آغاز شده است، گفت: بخش دانش بنیان کشور خیلی جوان است اما توانسته خود را به کشور ثابت کند؛ در این راستا باید محدودیت ها را برای فعالیت اثرگذار و بیشتر شرکت های دانش بنیان کمتر کنیم.
به گفته وزیر علوم همکاری خوبی بین معاونت علمی ریاست جمهوری، پارک های علم و فناوری، وزارت علوم و صندوق نوآوری درکشور شکل گرفته است.
همچنین در این جلسه محمد صادق خیاطیان عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر استانهای کشور دارای صندوق های پژوهش و فناوری هستند؛ گفت: در یکسال و نیم اخیر با تغییر تیم مدیریت، دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری توسعه جدی پیدا کرده است و جنبه های نظارتی بر دستورالعمل‌های این صندوق‌های تخصصی، بیشتر شده است.
عضو هیات عامل صندوق های نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: با حمایت خوب معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از روند ثبت صندوق‌ها، امیدواریم در سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری کشور طبقه ای به نام صندوق‌های پژوهش و فناوری ایجاد شود تا گامی برای حمایت از صندوق های پژوهش و فناوری باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه صندوق های پژوهش و فناوری ماهیت غیر دولتی دارند باید تلاش کرد تا تسهیلات مالی در اسرع وقت به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان عرضه شود.
خیاطیان با بیان اینکه تاکنون هیچ شکایتی از خدمات ارائه شده توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری ارائه نشده اضافه کرد: امیدواریم این صندوق ها مطابق با استانداردهای روز دنیا و به خوبی به فعالیت خود ادامه دهند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.