صفحه اصلی / اصناف / ادامه ممنوعیت ورود گروه‌های خارجی به ایران
ادامه ممنوعیت ورود گروه‌های خارجی به ایران

ادامه ممنوعیت ورود گروه‌های خارجی به ایران

کسب و کار نیوز - معاون گردشگری از تصمیم تازه ستاد ملی کرونا درباره محدودیت های سفر گردشگران خارجی به ایران خبر داد و اعلام کرد: با اوج گرفتن دوباره ویروس کرونا، این ستاد تصمیم گرفت ممنوعیت ورود گروه های خارجی را به ایران ادامه دهد، اما سفرهای ضروری، تجاری و کاری به ایران به صورت انفرادی مانعی ندارد و آژانس ها می توانند به این دسته از مسافران خدمات دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز، ولی تیموری با بیان این که ورود تورهای خارجی به ایران از اسفندماه سال ۹۸، همزمان با شیوع ویروس کرونا محدود و ویزای ایران برای اتباع خارجی به سختی صادر شد، گفت: تلاش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر این بود که از تیرماه با گشایش مرزها، روند ورود مسافران و تورهای بین المللی به حالت عادی برگردد اما ستاد ملی کرونا پس از بررسی آخرین وضیعت شیوع این بیماری در کشور اعلام کرد که ارائه خدمات برای سفرهای کاری و انفرادی با رعایت پروتکل های بهداشتی، مجاز است ولی برگزاری تورهای بین المللی گروهی فعلا تا فروکش کردن ویروس کرونا و عبور از این شرایط سخت، ممنوع است.

او اضافه کرد: صدور ویزای توریستی ایران از اسفندماه ۹۸ محدود شده است، حتی ورود اتباع کشورهایی که ورودشان به ایران بدون ویزا است با سختگیری انجام می شود و با توجه به اوج گرفتن دوباره این ویروس در ایران و سایر کشورها، به سادگی اجازه ورود به توریست ها و گروه های خارجی داده نمی شود و ستاد ملی کرونا نیز با این موضوع مخالف کرده است.

تیموری درباره محدودیت سفرهای خارجی ایرانی ها گفت: این مقررات و سختگیری بیشتر به تورهای بین المللی ورودی مربوط می شود و سفرهای خارجی ایرانی ها متاثر از پروتکل های کشور مقصد است. اگر کشوری مرزهای خود را به روی شهروندان ایرانی باز کرده و ویزا صادر می کند، منعی برای خروج و اجرای تور وجود ندارد، مشروط بر این که مسافران و تورها همه پروتکل های مقصد را رعایت کنند و در برگشت نیز پروتکل های بهداشتی ایران رعایت شود تا در ادامه مشکلی ایجاد نشود.

معاون گردشگری درباره اعمال محدودیت برای سفرهای گروهی در داخل کشور با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: اجرای تورهای گروهی با رعایت پروتکل های بهداشتی، در داخل کشور منعی ندارد. البته تورها باید محدودیت های استان ها را در پذیرش مسافر در نظر بگیرند و ضوابطی را که استانداران تعیین می کنند رعایت کنند. تیموری در پاسخ به این پرسش که استاندارد و پروتکل ویژه ای برای سفرهای گروهی در داخل کشور تدوین شده است، گفت: لازم است این تورها پرجمعیت نباشند و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. واقعیت این است که پروتکل خاصی نداریم، از طرفی تورهایی که اکنون برگزار می شوند بیشتر ماهیت طبیعت گردی دارند و در فضای باز اجرا می شوند و کمپ می کنند، فقط لازم است پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، وگرنه دغدغه و نگرانی از این حیث وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.