صفحه اصلی / اسلایدر / تاخیر بانک ها در واریز پول سهامداران عدالت
تاخیر بانک ها در واریز پول سهامداران عدالت

مجلس به پرونده عدم واریز پول فروش سهام عدالت به حساب دارندگان سهام ورود می کند

تاخیر بانک ها در واریز پول سهامداران عدالت

کسب و کار نیوز - سردرگمی مردم ودارندگان سهام عدالت که 30 درصد سهام خود را به بانک ها فروخته اند برای دریافت مبالغ نقدی ادامه دارد. مبالغی را که بانک ها باید بابت فروش این میزان سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می کردند هنوز پرداخت نشده و یا آن دسته از سهامدارانی که مبالغ خود را دریافت کرده اند از متضرر شدن خود شکایت دارند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، هشت هفته از آغاز فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها می‌گذرد و اعتراض سهامداران نسبت به عملکرد برخی از بانک‌ها و کارگزاری‌ها بیشتر شده و به همین دلیل قرار است مجلس برای رسیدگی به این موضوع دست به کار شود. در حالی که حدود ۵۰۰ هزار سهام‌دار سفارش فروش سهام خود را در بانک‌ها به ثبت رسانده‌اند اما بانک ها در یا در فروش این سهام کوتاهی کرده اند و یا در واریز مبالغ فروش آن دست دست می کنند. نمایندگام مجلس با موافقت برای بررسی این موضوع اعلام کرده اند که بانک مرکزی به عنوان متولی حوزه بانکی باید به مسئله عدم واریز پول فروش سهام عدالت به حساب دارندگان سهام ورود کند و هر چه سریعتر نسبت به واریز وجوه مربوطه اقدام کند، قطعا اگر اقدام عاجلی برای تعیین تکلیف این مسئله صورت نگیرد، مجلس این پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

یکی از سهامداران که اقدام به فروش سهام خود کرده است در این رابطه می گوید: بانک ملی تنها بانکی است که در میان تمام بانکها کمترین پول را واریز کرده و یا هنوز واریز نکرده است. جای سوال دارد که این مملکت آیا مسئول ندارد که با مردم چنین کاری می کنند. خیلی راحت سر مردم کلاه گذاشته اند و نه در اخبار حرفی زده می شود و نه کسی هست که به داد این مردم برسد.

مژگان ارجمند، مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی در این خصوص گفت: از آنجایی که حدود ۴۰ درصد از کل سهامداران سهام عدالت از مشتریان بانک ملی هستند، طبیعتا به علت رویه‌ای که درنظر گرفته شده باید به بانک ملی مراجعه می‌کردند؛ با توجه به فرایند فروش سهام عدالت و تاخیری که در واریز وجوه رخ داد است تعداد سهامداران شاکی از این بانک نسبت به بانک‌های دیگر بیشتر است. بر اساس تصمیم وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک‌ها باید از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرارداد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را به حساب مشتریان واریز کنند که متأسفانه این اقدام صورت نگرفته است. اگر سازمان بورس و بانک مرکزی دلایل قانع کننده ای درباره علت عدم واریز وجه نداشته باشند، مجلس، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس را مکلف به پرداخت حق ضرر به متقاضیان می کند.

ضرر متقاضیان از دیرکرد پرداخت مبالغ نقدی سهام عدالت

محسن علیزاده، نماینده مجلس

قرار بر این بود تا با فروش بخشی از سهام عدالت کمک به قشری شوذ که مبالغ نقدی آن را نیاز داشته اند. اما با روندی که در پیش گرفته شده شاهد تاخیر در واریزها هستیم که این اعتراض بر بانک ها و گارگزاری ها وارد است. ادامه روند مذکور ورود مجلس به این موضوع را باعث خواهد شد و با اعمال جرایم و پرداخت خسارت به سهامداران عمل خواهیم کرد. این بدان معناست که وزارت اقتصاد به عنولن متولی اصلی در اجرای این طرح می بایست با در نظر گرفتن حقوق سهامداران این موضوع را بررسی کرده و خسارت تاخیرها را جبران کند. با هر روز تاخیر در واریز مبالغ نقدی حاصل از فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت شاهد ضرر سهامداران به علت رشد روزانه قیمت ها هستیم که این موضوع در اولویت بررسی قرار خواهد گرفت.

این موضوع واضح است که وجوه کامل از فروش سهم ۳۰ درصدی از سهام عدالت به حساب متقاضیان واریز نشده که این مسئله ضررهای مالی بسیاری را برای متقاضیان به دنبال داشته است. قطعا اگر فرد متقاضی اقدام به فروش ۳۰ درصد از سهام خود نمی کرد، در شرایط کنونی می توانست آن را به مبلغ بالاتری در بازار سرمایه بفروشد، این به معنای آن است که تأخیر بانک ها و سازمان بورس در عدم واریز پول فروش سهام عدالت، به ضرر متقاضیان تمام شده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.