صفحه اصلی / اسلایدر / افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل در کمتر از یک ساعت
افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل در کمتر از یک ساعت

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل در کمتر از یک ساعت

کسب و کار نیوز - در یک ساعت ابتدایی بازار بورس در روز دوشنبه فشار عرضه به شدت بالا بوده و اکثر سهم‌های کوچک در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش معامله می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس اگر چه با افت ۱۱ هزار واحدی مواجه شده اما نمادهای پالایشی و خودرویی از این افت در امان بوده و معاملاتی مثبت دارند.

در یک ساعت ابتدایی بازار فشار عرضه به شدت بالا بوده و اکثر سهم‌های کوچک در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش معامله می‌شوند. این در حالی است که معاملات در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز متعادل بوده و در محدوده صفر تابلو انجام می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد با گذشت زمان معاملات، نمادهای شاخص‌ساز معاملات بهتری را پشت سر گذاشته و در نیمه دوم احتمالا شاهد کاهش شدت روند نزولی شاخص کل باشیم. در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز بیش از ۴۷۲ هزار معامله صورت گرفت که طی آن حدود ۳ میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد ریال داد و ستد شدند.

در این میان سه نماد خودرو، شتران و پارسان اگر چه در مجموع ۶ هزار واحد شاخص را مثبت کردند اما فشار عرضه در بقیه نمادها نظیر کگل، وامید و رمپنا موجب شد تا شاخص کل بیش از ۱۱ هزار واحد افت داشته باشد. به طور کلی به جز گروه بانکی، خودرویی و مواد شیمایی و نفتی فشار عرضه در بقیه گروه‌ها زیاد بوده و اکثر نمادهای آنها در محدوده منفی معامله می‌شوند.

با این حال با توجه به روند معاملات پیش‌بینی می‌شود، بازار در نیمه دوم وضعیت بهتری داشته باشد و نمادهای بیشتری به سمت مثبت شدن پیش‌ بروند. این در حالی است که اختلال در سامانه معاملاتی بورس و مشکل در ثبت سفارش موجب شده تا بسیاری از معاملات با تاخیرهای چند دقیقه‌ای مواجه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.