صفحه اصلی / سرخط خبرها / نظارت مداوم بر قیمت کالاها و خدمات اولویت دار
نظارت مداوم بر قیمت کالاها و خدمات اولویت دار

برای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت ها صورت می گیرد

نظارت مداوم بر قیمت کالاها و خدمات اولویت دار

کسب و کار نیوز - مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت اظهار داشت: نظر به اینکه اطلاع از چگونگي روند اعمال نظارت و بازرسي در سطح بازار و كنترل زنجيره توليد تا عرضه اقلام ضروري و اولويت دار در سبد مصرف كالاي خانوار به منظور شناسايي موانع و مشكلات و امكان برنامه ريزي مناسب براي رفع معضلات در بخش تأمين يا عرضه مطلوب كالا از سوي مراجع ذيربط امري ضروري به شمار مي رود؛ در همين راستا نتایج بازرسی و نظارت سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی پودر شوینده طی سال 1398 حاکی است 157 هزار و 421 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، عمده فروش و خرده فروش صورت گرفته است که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل 2 هزار و 588 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 17/466/636/121 توسط سازمان های صنعت، معدن و تجارت گردیده که به ادارات کل تعزیرات حکومتی استانها و سایر مراجع ذی صلاح قانونی ارجاع داده شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان حمایت، ماجد افزود : از آنجایی که روغن موتور به عنوان جز لاینفک ملزومات مصرفی خودرو در حمل و نقل شهری و جاده ای محسوب می شود لذا این سازمان در راستای سیاست‌های کنترلی و نظارتی خود در سطح بازار، اجرای طرح نظارت و بازرسی بازار روغن موتور را در اولویت کاری بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور قرار داده است .
وی با بیان اقدامات سازمان حمایت در طرح نظارت و بازرسی از روغن موتور در کشور اظهار داشت : طی مدت یاد شده ۵۱ هزار و ۱۶ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، عمده فروش ، خرده فروش و انبار صورت گرفته است.
مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت در ادامه افزود : با بازرسی های انجام شده در این بازه زمانی ، ۳۱۷۵ فقره پرونده به ارزش ۷۰ میلیارد و ۶۰۳ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۵۲ ریال برای واحدهای متخلف تشکیل شده است .
این مقام مسئول در سازمان حمایت ادامه داد : بمنظور کنترل و نظارت بر نحوه فعالیت انبار و سردخانه های سراسر کشور در این مدت مورد اشاره ، جمعا ۷۰ هزار و ۱۸۲ مورد بازرسی توسط بازرسان سازمانهای صمت کشور انجام شده که حاصل آن ، تشکیل ۲۹۰ فقره پرونده تخلف به ارزش یک هزار و ۱۵۶ میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۸۴۶ ریال می باشد.
مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت به اجرای طرحهای بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی ، عمده فروش ، خرده فروش و انبار لاستیک خودرو اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود ۵۷ هزار و ۵۱۰ مورد بازرسی از واحدهای مذکور در سراسر کشور صورت گرفت که منجر به تشکیل تعداد ۲ هزار و ۱۲۹ فقره پرونده تخلف شده است .
وی افزود :آمار پرونده های تخلف متشکله طی این مدت نشان می دهد از این تعداد۶۹۹۰ فقره پرونده مربوط به واحدهای عمده فروشی ، ۴۶۵۶۵ فقره مربوط به واحدهای خرده فروشی و ۳۶۰۴ فقره مربوط به انبار می باشد که پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی ، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.
ماجد با اشاره به ادامه بازرسی ها از بازار لوازم خانگی در سال جاری نیز، تصریح کرد: از مجموع بازرسیهای انجام شده طی سال گذشته ، از ۷۲ هزار و ۳۶۵ مورد واحد عرضه کننده انواع لوازم خانگی ، صوتی و تصویری در سراسر کشور بازرسی به عمل آمده که از این تعداد برای ۲۱۸۳ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی ۱۲۷ میلیارد و ۶۵۹ میلیون و ۳۵۶هزار و ۲۱۰ ریال تشکیل و جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی استان ها ارسال شده است .
این مقام مسئول تصریح داشت: در این روزهای سخت اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و نیاز بازار به کنترل و نظارت در این ایام ،‌ نظارت بر واحدهای صنفی ، تولیدی و توزیعی در قالب گشت های تخصصی و یا گشت های مشترک به منظور جلوگیری از بروز تخلف‌های صنفی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب و …. سرلوحه کار بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت استانها همچنان قرار خواهد داشت و از هموطنان عزیز می خواهیم از طریق سامانه تلفن ۱۲۴ با ما همکاری کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.