صفحه اصلی / اصناف / روزانه ۳ میلیون تن کاغذ در کشور تولید می‌شود
روزانه ۳ میلیون تن کاغذ در کشور تولید می‌شود

روزانه ۳ میلیون تن کاغذ در کشور تولید می‌شود

کسب و کار نیوز- حسین زاده گفت: بالغ بر ۱۷۰ واحد فعال در حوزه کاغذ وجود دارد که روزانه ۳ میلیون تن کاغذ در کشور تولید می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ج. ا. ایران اعلام کرد؛ سومین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا، فراورد‌های سلولزی و ماشین آلات وابسته در حالی برگزار می‌شود که نیاز کشور با تکیه بر ظرفیت‌ها و پتانسیل داخلی با رشد مناسب تولیدات تامین می‌شود و با کمبود منابع ارزی مانع واردات می‌گردد البته باید موانع و مشکلات نیز برطرف شود.حسین زاده با اشاره به اینکه نیاز کشور به کاغذ روز نامه در حدود ۶۵ هزار تن است اظهار کرد: برای تامین این میزان، کارخانه تولید چوب و کاغذ مازندران به عنوان تنها تولید کننده کاغذ روزنامه در ایران فعال است در حالیکه در گذشته عمده نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شده است.

ریئس هیات مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ادامه داد؛ در بخش تولید کاغذ بسته بندی واحد‌های بالغ بر ۱۷۰ واحد فعال هستند که خوشبختانه با تجهیزات، ماشین آلات و تکنولوژی روز نیاز داخل را تامین می‌نمایند و بر اساس آمار‌ها نیاز کشور با ظرفیت تولید روزانه ۳ میلیون تن را بر طرف می‌کند. او با اعلام اینکه سومین نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا ۲۴ الی ۲۶ تیر سال جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی ایران بر پا می‌شود افزود؛ رعایت جدی و همه جانبه تمام موارد پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و شرایط برای بازدید متخصصان، فناوران و هیات‌های تجاری اقتصادی مهیا ست و از طریق شبکه‌های مجازی و تلویزیونی نیز پخش می‌شود.

حسین زاده در پایان  کرد؛ اولویت اول و اصلی وزارت صمت کمک به صنایع کشور است، ولی با کمبود منابع ارزی، با عزم ملی و تلاش صنعت گران ایرانی، دانش و اطلاعات کافی، تسهیل در توسعه تجارت داخلی و خارجی عبور از شرایط دشوار شیوع ویروس کرونا، کاهش اثرات تحریم‌ها شاهد رشد مناسب و پیشرفت روز افرون اقتصادی و صنعتی خواهیم بود و این وضعیت پایدار نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.