صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / فرصت ویژه برای استقرار در ناحیه نوآوری پردیس
فرصت ویژه برای استقرار در ناحیه نوآوری پردیس

پارک فناوری پردیس شرکت‌های متقاضی عضویت را پذیرش می‌کند

فرصت ویژه برای استقرار در ناحیه نوآوری پردیس

کسب و کار نیوز - نظر به تقاضای شرکت‌های فناور برای استقرار در ناحیه نوآوری پردیس، پارک فناوری پردیس اقدام به انتشار فراخوانی جهت اعلام ظرفیت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآفرین کرده است. براین اساس، این مجموعه تعدادی از قطعات فاز 3 پارک فناوری پردیس با نام «پردیس کارآفرینی» را طی ارزیابی به متقاضیان واگذار می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این مجموعه در جهت پاسخگویی به تقاضای شرکت‌ها برای استقرار در ناحیه نوآوری پردیس، اقدام به واگذاری تعدادی از اراضی فاز ۳ این مجموعه موسوم به پردیس کارآفرینی می‌کند. این اقدام پیرو طرح ایجاد ناحیه نوآوری پردیس انجام می‌شود. این طرح با هدف تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان تهران با مرکزیت شرق استان تهران و استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها، امکانات و تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری تهران برای گسترش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ناحیه نوآوری پردیس اجرایی شده و ناحیه نوآوری پردیس به عنوان پیشران آینده اقتصاد کشور و جایگزین منابع نفتی است. این ناحیه تلاش می‌کند با جذب استعدادها و متخصصان داخل و خارج از کشور و بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های فناور و نوآور، بستری را برای یکپارچگی بین سه رکن منطقه نوآوری، منطقه صنعتی و منطقه مسکونی در شرق استان تهران ایجاد کند.

شرایط برای عضویت و پذیرش در پردیس کارآفرینی

کلیه «واحدهای تولیدی با محصولات دارای فناوری پیشرفته (Hi-tech) که ارزش افزوده محصولاتشان بالا و تولیدشان مبتنی بر نیروی متخصص باشد و تولید انبوه حجیم نداشته باشند.»، «واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) صنایع(که تولیدات آن­ها در مناطقی بیرون از پارک صورت می‌­گیرد)» و «شتاب­دهنده‌­های نوآوری، آزمایشگاه‌های مرجع، کارگاه‌ها و ارائه دهنده خدمات فناوری» از واحدهای فناور و دانش‌بنیان واجد شرایط برای عضویت و استقرار در پارک فناوری پردیس هستند. هولدینگ‌های بزرگ صنعتی و سرمایه‌گذاری نیز می‌توانند کمپ‌های تخصصی خود را براساس ضوابط پارک، در ناحیه نوآوری پردیس مستقر کنند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بدون نیاز به فرآیند اولیه پذیرش واحدهای فناور در پارک و صرفا براساس احراز صلاحیت مالی و سرمایه‎گذاری پذیرش خواهند شد.

حوزه‌های دارای اولویت برای پذیرش شرکت‌ها

شرکت‌­های فعال در حوزه‌های «تجهیزات پزشکی پیشرفته»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق»، «شتاب­دهنده‌های نوآوری» و «خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی» در اولویت پذیرش خواهند بود.

تعداد قطعات، مساحت زمین­ های قابل واگذاری به شرکت­‌ها

صرفا تعداد ۳۰ قطعه از کل قطعات موجود در پردیس کارآفرینی از مساحت قریب به ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ مترمربع در این طرح قابل واگذاری است. در صورت احراز نیاز شرکت‌ها و تامین زمین، امکان واگذاری قطعات به صورت تجمیعی و حداکثر تا سقف ۵۰۰۰ مترمربع نیز وجود خواهد داشت.

نظر به واگذاری تعداد محدود ۳۰ قطعه، انتخاب شرکت‍‌های واجد شرایط به صورت رقابتی و از میان کلیه متقاضیان در محدوده زمانی اعلام شده و با رعایت اولویت‌های اعلام شده انجام می‌شود.

گفتنی است عضویت و استقرار در ناحیه نوآوری پردیس، مزایای بسیار در حوزه‌های عمومی، رفاهی و کسب و کار به همراه دارد که در راستای شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان به متقاضیان ارائه می‌شود. برای اطلاع از این مزایا، جدول قیمت‌ها و دیگر جزئیات به http://techpark.ir/content.php?pagename=faze3 مراجعه کنید.

متقاضیان پذیرش در پردیس کارآفرینی پارک، می‌توانند از تاریخ ۱۵ تیر ماه تا ۳۱ مردادماه با مراجعه به درگاه اینترنتی خدمات الکترونیکی پارک فناوری پردیس به نشانی http://eservices.techpark.ir تقاضای خود را ثبت کرده و برای ارسال و تکمیل مدارک مورد نیاز نیز اقدام کنند. در ادامه، ارزیابی فنی و مالی متقاضیان استقرار در پارک انجام خواهد شد. در مرحله آخر، نیز فرآیند انعقاد قرارداد واگذاری اراضی به شرکتهای تایید شده، تا پایان مرداد ۹۹ انجام خواهد شد.

شایان ذکر است، با توجه به محدودیت قطعات قابل واگذاری در پذیرش شرکت‌ها، علاوه بر اولویت حوزه‌های فناوری تعیین شده، زمان ثبت‌نام و کامل بودن مدارک ارسالی نیز در تعیین اولویت انتخاب قطعه و انعقاد قرارداد با متقاضیان اثرگذار خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری درخواست‌های ارسالی، می‌توانند با شماره تلفن ۷۶۲۵۰۲۵۰ و یکی از (شماره‌های داخلی ۲۲۰۸، ۲۲۱۳) تماس بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.