صفحه اصلی / اسلایدر / کارمندانی که ماسک نزنند، غیبت می‌خورند
کارمندانی که ماسک نزنند، غیبت می‌خورند

روحانی:

کارمندانی که ماسک نزنند، غیبت می‌خورند

کسب و کار نیوز - رییس جمهوری گفت: کسی نباید مبتلا شدن به بیماری کرونا را ننگ و عار برای خود تلقی کند. برای حفظ جان مردم این وظیفه شرعی است که به اطرافیان بگوییم که من به این بیماری مبتلا هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: توانمندی کشور ما این است که در این ایام کرونایی روی پای خود ایستاد. هم در مسائل بهداشتی هم در تولید ماسک، هم در آماده سازی کیت ها کار بزرگی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها همزمان انجام دادند، در این مسیر فداکاری کادر درمان هم محفوظ است.

وی ادامه داد: از روز اول خدمت مردم عزیز گفتیم این ویروس مهمان ناخوانده است ، مدت حضورش معلوم نیست. با هوای گرم هم نمی رود. متخصصین ما گفتند حضورش ادامه دار است. این ویروس ناشناخته است اول پیرها را درگیر می کرد الان جوان‌ها را هم درگیر می کند. علائمش هم دائما در حال تغییر است.

رئیس جمهور گفت: قراری داشتیم با مردم عزیزمان و گفتیم باید تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به توان بخش تولید کشور اظهارکرد: از روز اول گفتیم تمام مراکز تولیدی باید فعال باشند. تمام فروشگاه ها، مراکز بهداشتی و درمانی هم فعال بودند. مدتی بقیه مشاغل را تعطیل کردیم و مدتی سفر را هم ممنوع کردیم. در زمان بازگشایی مجدد قراری گذاشتیم با مردم و گفتیم به شرط رعایت تمام پروتکل های بهداشتی مراکز باز می‌شوند و هرچه پروتکل ها بیش تر رعایت شود گشایش ها هم بیش تر می شود.

روحانی گفت: مردم عزیز ، کسی نباید مبتلا شدن با این بیماری را ننگ و عار بداند و اگر مبتلا شد از دیگران پنهان کند.

روحانی در بخشی از این سخنرانی گفت: پدیده کرونا یک پدیده چند وجهی است و موضوع تنها موضوع درمانی و بهداشتی نیست. موضوع فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روابط بین الملل است و بسیاری از مسایل درهم تنیده است. در داستان پدیده کرونا، داستانی که نظیر آن را در طول قرن گذشته نداشتیم که این همه پیچیدگی داشته باشد و در جوامع مختلف در سایه این پدیده خطرناکی که به وجود آمده است و این ویروس با مسایل بسیار متعددی روبرو شدند.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی دنیا به طور متوسط در سال ۲۰۱۹، ۲.۹ دهم بوده است، ولی در سال ۲۰۲۰ که با این ویروس روبرو شدیم رشد اقتصادی منهای ۳شده است که نشان می دهد این ویروس چه تحول بزرگی را متاسفانه به صورت منفی در اقتصاد دنیا گذاشته است.این شرایط در کشورهای پیشرفته بدتر است. به طوری که رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ در کشورهای پیشرفته ۱.۷ هم بوده و در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی این است که منهای ۶.۱ باشد بنابراین شما می‌بینید چه شرایطی از نظر اقتصادی به وجود آمده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

یک دیدگاه

  1. محمدرضا کیانفر

    حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: باید فرهنگ را بالا ببریم.

    آقای روحانی،
    فرهنگ یعنی رفتار جامعه فقط زمانی بالا می‌رود که شما پنهانکاری و سانسور و انحصارطلبی ۴۲ساله را کنار بگذارید.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.