صفحه اصلی / سرخط خبرها / غریب پور: با راه اندازی مسیر سنگان – بافق، ۴۰ درصد از حمل ریلی کشور از سنگان انجام می شود
غریب پور: با راه اندازی مسیر سنگان – بافق، ۴۰ درصد از حمل ریلی کشور از سنگان انجام می شود

در آیین امضای تفاهم نامه مشارکت در سرمایه گذاری خط دوم حمل و نقل ریلی سنگان- بافق مطرح شد

غریب پور: با راه اندازی مسیر سنگان – بافق، ۴۰ درصد از حمل ریلی کشور از سنگان انجام می شود

کسب و کار نیوز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: خط دوم ریلی سنگان - بافق با سرمایه گذاری 8 هزار میلیارد تومانی اجرا می شود. به گفته خداداد غریب پور، طول این مسیر 800کیلومتر است که با راه اندازی آن، 40 درصد از حمل و نقل ریلی کشور از سنگان انجام می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در آیین امضای تفاهم نامه مشارکت در سرمایه گذاری خط دوم حمل و نقل ریلی سنگان- بافق که با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد، افزود: در منطقه سنگان ۲۰ میلیون تن محصول تولیدی خواهیم داشت که عمدتا به مرکز و جنوب کشور (شرکت های مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد کاوه جنوب و…) منتقل خواهد شد. وی تاکید کرد: با راه اندازی این پروژه، انتقال محصولات تولیدی سنگان به شرکت های مصرف کننده، تسهیل می شود.
مبارکه، راهبر پروژه
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فولاد مبارکه در احداث پروژه فوق به عنوان راهبر عمل خواهد کرد، افزود: مبارکه ۹ میلیون تن از فولاد کشور را تولید می کند و برنامه افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی را در دستور کار دارد.
غریب پور اظهار داشت: ایمیدرو برنامه افزایش سرمایه شرکت ها از محل سود انباشته به منظور تامین مالی طرح های توسعه ای را هدفگذاری کرده است.
وی افزود: مبارکه ۲ میلیارد یورو سرمایه گذاری پیش رو دارد و این مهم از محل افزایش سرمایه این شرکت محقق خواهد شد.

مشارکت معدن و صنایع معدنی با وزارت راه و شهرسازی

رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برنامه احداث جاده تربت – سنگان به طول ۱۵۱ کیلومتر و همچنین اتوبان لامرد به پارسیان به طول ۴۰ کیلومتر از پروژه های مشترک معدن و صنایع معدنی و وزارت راه و شهرسازی است.
وی افزود: در بخش زیربناها نیاز به ۹ میلیارد یورو سرمایه گذاری است که به همت بخش خصوصی شکل گرفته و این رویه حاکی از مشارکت شرکت ها و دولت است. غریب پور تاکید کرد: ایمیدرو زمینه ساز توسعه با مشارکت بخش خصوصی است.
در این مراسم علاوه بر وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیروز حناچی شهردار تهران، سعید سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و حمیدرضا عظمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه حضور داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.