صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۱۲۴، مرجع پیگیری شکایات مردم
۱۲۴، مرجع پیگیری شکایات مردم

۱۲۴، مرجع پیگیری شکایات مردم

کسب و کار نیوز - سید مجتبی سجادی مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ضمن تشریح سیاست‌های این سازمان برای تقویت سامانه ۱۲۴، با بیان اینکه این سامانه از حوزه های مهم و کلیدی سازمان حمایت، است اظهار داشت : سامانه 124 ، پل ارتباطی میان مردم و مسئولین در راستای اطلاع رسانی و ارائه خدمات مطلوب به مردم است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت، سجادی افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم ، سامانه یاد شده ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه، پوشش حمایتی مناسبی به منظور ارتباط میان مردم و مسئولین مربوطه در سطح کشور را فراهم می نماید.

وضعیت شکایات دریافتی سازمان های صمت از طریق سامانه ۱۲۴

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت در ادامه به ارائه آخرین آمار شکایات دریافتی توسط سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها طی سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت : دراین مدت بیش از ۴۶ هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد‌های خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است که ۳۰ هزار و ۶۰۵ فقره ، (تلفنی) ۷ هزار و ۳۱۹ فقره (حضوری) و ۸ هزار و ۶۰۲ مورد (کتبی) بوده است.
همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۸ مورد غیرمتخلف و ۲۷ هزار و۲۳۸ مورد متخلف شناخته شده که پرونده های متخلفین در دست بررسی و رسیدگی سربع می باشد.
وی با تاکید براینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژه ای قرار دارد ، تصریح کرد : طی این بازه زمانی استان تهران با تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۹ مورد، استان خراسان رضوی با ۴ هزار و ۷۹۶ مورد و آذربایجان شرقی با ۲ هزار و ۶۳۶ مورد بیشترین شکایت اعلام شده به سامانه ۱۲۴ را به خود اختصاص داده اند.
در این بین آمارها حاکی از آن است که کمترین میزان تعداد شکایات دریافتی به استان‌های خوزستان با (۳۳۵ فقره) ،سمنان ( ۳۲۵ فقره) و کرمان جنوب با ( ۱۷۱ فقره) تعلق دارد.

وضعیت شکایات دریافتی سازمان های صمت از طریق سامانه اطلاع رسانی قیمت (۱۲۴٫ir)

وی در ادامه به آمار شکایات دریافتی سازمانهای صمت استانها توسط سامانه اطلاع رسانی قیمت انواع کالا و خدمات هم اشاره کرد و گفت : ظرف سه ماهه اول سال جاری تعداد ۴ هزار و ۵۴۲ مورد گزارش و شکایت از طریق این سامانه دریافت شده که به ۳ هزار و ۸۸۵ مورد آن تاکنون رسیدگی شده است.
به گفته این مقام مسئول ؛ با توجه به سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها در فرآیند مدت زمان رسیدگی و نحوه پاسخگویی به شکایات مطروحه و بررسی شکوائیه ها، حاکی از آن است استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹۷ % ، استان اصفهان با ۸۰ % و استان هرمزگان با ۷۰ % بیشترین میزان رضایتمندی مردمی در سطح کشور به خود اختصاص  داده اند.
وی همچنین متذکر شد: با توجه به سامانه اطلاع رسانی WWW.124.ir بعنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا ، هموطنان می توانند هرگونه اطلاعات مورد نیاز را از این سامانه دریافت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی، عدم عرضه و …. مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ اعلام تا در سریع‌ترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.