صفحه اصلی / اسلایدر / گران‌فروشی مرغ در روز روشن
گران‌فروشی مرغ در روز روشن

گران‌فروشی مرغ در روز روشن

کسب و کار نیوز - درحالی قیمت مصوب مرغ ۱۵هزار تومان اعلام و مقرر شد با گرانفروشان برخورد قاطع شود که برخی فروشگاه ها و خرده فروشان، این محصول را به قیمت ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان می فروشند و برای فرار از برخورد تعزیراتی، قیمت‌ها را از روی تابلوهای خود حذف کرده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، کارگروه تنظیم بازار حداکثر قیمت مصوب جدید هر کیلوگرم مرغ را با ۲۱۰۰ تومان افزایش از نرخ قبلی، ۱۵هزار تومان اعلام کرده است اما این نرخ در بسیاری از فروشگاه ها رعایت نمی شود.

اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی چندی پیش با صدور اطلاعیه ای تهدید آمیز خطاب به اعضای خود اعلام کرد: «فروش مرغ بیشتر از ۱۵ هزار تومان تخلف است و واحدهای متخلف با برخورد قاطع توسط بازرسان اصناف، صنعت، معدن و  تجارت و تعزیرات حکومتی  مواجه می شوند.»

ولی شواهد امر نشان می‌دهد که هنوز برخورد قاطعی در برخورد با متخلفان وجود ندارد؛ بر اساس گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری تسنیم قیمت این محصول در نقاط مختلف شهر تهران با قیمت هایی مانند ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان به فروش می رسد اما  فروشگاه ها و خرده فروشان از درج قیمت این محصول در تابلوهایشان خودداری می کنند و تنها در صورت پرسش مشتری قیمت اعلام می شود.

البته مشاهدات میدانی نشان می دهد که برخی فروشگاه ها قیمت مصوب ۱۵ هزار تومانی را رعایت می کنند و حتی جلوی درب مغازه نرخ خود را به صورت بزرگ نصب کرده اند.
فروشنده یکی از فروشگاه‌ها در پاسخ به اینکه چرا مرغ را به قیمت مصوب به فروش نمی رسانید گفت: قیمت خرید مرغ ما به صورت عمده ۱۶ هزار تومان است، در این شرایط چگونه می توانیم محصول خود را به قیمت ۱۵ هزار تومان یا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب به فروش برسانیم.

گفتنی است، در جلسه کارگروه تنظیم بازار  قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۱۵ هزار تومان اعلام شد و به استانداران اختیار داده شد قیمت مرغ  را با ۵ درصد کاهش یا افزایش در استان خود نرخ گذاری کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.