صفحه اصلی / سرخط خبرها / گرانی برنامه ریزی شده ارز
گرانی برنامه ریزی شده ارز

احسان سلطانی، اقتصاددان در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

گرانی برنامه ریزی شده ارز

کسب و کار نیوز- هیچ نقطه روشنی در اقتصاد وجود ندارد که بتواند کشوری را که دچار هرج و مرج شده نجات دهد. اقتصاد آشفته ایران به مانند کشتی است که در حال غرق شدن است و این افزایش ها و گرانی ها منافع عده ای خاص را تامین می کند.

در واقع اینها دستکاری دولت و خصولتی‌ها در بازار است که تامین کننده منافع برخی افراد است. نتیجه این است که برای این اتفاقات از قبل برنامه ریزی شده و آنچه را که امروز به عنوان گرانی ارز، طلا و سکه شاهد هستیم قابل پیش بینی بوده است. اقتصاد ایران آنچنان تخریب شده است که در هیچ کجای دنیا نمی توان نمونه ای شبیه به آن پیدا کرد. راه حل خروج از این تخریب را هم پیدا کرده اند. ارز را گران کردند تاهمه مشکلات حل ‌شود.

در هیچ جای دنیا این میزان هرج و مرج و تخریب در اقتصاد رخ نمی‌دهد. اینجا باید منافع عده‌ای تامین شود. کسانی که به رانت‌ها دسترسی دارند، می‌دانند چه زمانی چه بخرند و چه زمانی آن را بفروشند. رسانه‌های وابسته به دولت هم از زمان روی کار آمدن دولت‌های یازدهم و دوازدهم، دائما روی این موضوع کار می‌کردند که رقابت‌پذیری در اقتصاد کشور مختل شده، صادرات از بین رفته، صنعت نابود شده، کولبر، کولبری کرده و مواردی این‌گونه را تبلیغ می‌کردند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.