صفحه اصلی / سرخط خبرها / لوازم خانگی، لاستیک، حبوبات، برنج و تخم مرغ در اولویت بازرسی قرار گرفت
لوازم خانگی، لاستیک، حبوبات، برنج و تخم مرغ در اولویت بازرسی  قرار گرفت

در هفته جاری

لوازم خانگی، لاستیک، حبوبات، برنج و تخم مرغ در اولویت بازرسی قرار گرفت

کسب و کار نیوز - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اعلام کرد : لوازم خانگی، لاستیک ، حبوبات، برنج و تخم مرغ در اولویت بازرسی‌ قرار می‌گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدجواد احمدی در ادامه با اشاره به اعلام فهرست ۵ قلم کالای اولویت‌دار برای بازرسی و نظارت بر بازار اظهار داشت: براساس فهرست پیشنهادی این سازمان در خصوص کالاها و خدمات مشمول نرخ گذاری تثبیتی ، به منظور هدفمند نمودن بازرسی ها و تایید آن در کارگروه تنظیم بازار ، ۵ قلم کالا شامل لوازم خانگی (یخچال ، یخچال فریزر، تلویزیون و لباسشویی، لاستیک خودرو سواری و سنگین) ، حبوبات ، برنج و تخم مرغ به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت و دیگر دستگاه های نظارتی برای بررسی احتکار، موجودی ها، قیمت تعیین گردیده است .
وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه کنترل قیمت ها در بازار لوازم خانگی از چهارشنبه ۲۸ خرداد ماه در سطح کشور افزود: بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها و نهادها در قالب انجام گشت های مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، دادستانی و … از مراکز مهم عرضه در جهت الزام واحدهای صنفی ذیربط از جمله نمایندگی های رسمی فروش به رعایت قیمت مصرف کننده مطابق با قیمتهای اعلامی در سامانه ۱۲۴٫ir و همچنین برخورد مؤثر با تخلفات احرازی نظیر گرانفروشی، امتناع از عرضه و …از مواردی است که در این طرح مورد بررسی و نظارت بازرسان قرار می‌گیرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : مطابق اطلاعیه‌های صادره از سوی سازمان حمایت کلیه لوازم خانگی عرضه‌شده در بازار باید در سامانه ۱۲۴ ثبت شده و عرضه کالا با قیمتهای بالاتر از قیمت ثبت شده در سامانه مذکور تخلف محسوب و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از شهروندان سراسرکشور خواست در صورت مشاهده هر گونه احتکار کالا، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و ….. مراتب را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.