چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / فعالیت در فضای آنلاین در چارچوب قانون باشد
فعالیت در فضای آنلاین در چارچوب قانون باشد

محمد نیرومند، رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

فعالیت در فضای آنلاین در چارچوب قانون باشد

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان در رابطه با تاثیر بحران کرونا بر صنف مطبوع خود به کسب و کار گفت: مشکلات فراوانی متوجه صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان شده و در این مدت واحدهای صنفی در این بخش فعالیت نداشته اند و با وجود هزینه های بسیار قادر به درآمدزایی نشدند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد نیرومند افزود: بحران کرونا بر فعالیت تمام اصناف تاثیر گذاشته اما در این صنف شاید بیشترین اثرات منفی را داشته است. بنابراین به عنوان یکی از آسیب پذیرترین صنف از دولت می خواهیم به وضعیت مالیاتی اعضای صنف رسیدگی کند. در حال حاضر بزرگترین مشکل ما موضوع مالیات است. در چند ماه اخیر اعضای این اتحادیه کار نکرده اند و بسته های حمایتی می تواند باری از دوش آنها بردارد.

نیرومند اظهار داشت: بسته های حمایتی اداره مالیات می تواند شامل تخفیف مالیاتی و یا بخشودگی مالیاتی باشد. در این رابطه جلسات بسیاری برگزار شده و رایزنی هایی زیادی داشته ایم اما این موضوع قرار است تا مردادماه معطل بماند و تا طی جلسه ای و با گرفتن اظهارنامه ها در باره آن تصمیم گیری شود.

رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان هم چنین در رابطه با مشکلات این صنف با تخلفات در فضای مجازی گفت: اتحادیه تاسیسات دارای هزار و ۲۰۰ عضو با پروانه کسب است که بخشی از این افراد در حوزه تاسیسات آب و برخی در حوزه گاز فعالیت دارند. در حال حاضر اعضای ما از فعالیت های فاقد مجوز در فضای مجازی شکایت دارند. افرادی که اصلا عضو اتحادیه نیستند و پروانه کسب ندارند با تبلیغات در این فضا دردسرهای زیادی برای فعالیت اعضای پروانه دار و رسمی ایجاد کرده اند.

نیرومند افزود: این افراد بدون تخصص و بدون مجوز به منازل مردم می روند و با دردسرهایی که ایجاد می شود شکایات زیادی را متوجه اتحادیه می کنند. دردسر و شکایت برای اتحادیه می ماند. هر گونه فعالیتی در فضای آنلاین باید زیر نظر اتحادیه و با صدور مجوز باشد. اتحادیه موافق صد درصدی با فعالیت در فضای مجازی است چراکه در حال حاضر دنیا به این سمت در حال حرکت است اما این فعالیت ها باید در چارچوب قانون و نظام مند باشد.

 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.