چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / بازار / اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ کانادا
اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ کانادا
مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا، روشی جدید برای مهاجرت صاحبان کسب و کارها و ایده های جدید و خلاقانه است. کانادا از کشورهایی است که برای پیشرفت و توسعه بیشتر به استارتاپ های خلاق خوش آمد می گوید و راه را برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ به روی این گروه از افراد باز کرده است. اگر کنجکاو هستید درباره شرایط ویزای استارت آپ کانادا بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

استارت آپ به کسب و کاری گفته می شود که جدید و منحصربفرد است و قبلا مانند آن وجود نداشته است. استارت آپ ها بیشتر در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند. ایده استارتاپی مورد نظر برای دریافت ویزا باید قابلیت تبدیل شدن به یک بیزینس پرسود را داشته باشد و بتواند نظر سرمایه گذاران کانادایی را جلب کند.

مهاجرت با روش ویزای استارتاپ کانادا از جمله روش های تضمینی و در مقایسه با روش سرمایه گذاری به مراتب کم هزینه تر است. بزرگترین امتیاز این روش مهاجرتی این است که از همان ابتدا دارای اقامت دائم خواهید بود و می توانید اقامت دائم را برای اعضای خانواده نیز دریافت کنید. البته محدودیت اقامت دائم ۵ نفر برای ویزای استارت آپ کانادا وجود دارد. اگر خانواده شما حداکثر ۵ نفر هستند و فرزندانتان زیر ۲۰ سال دارند می توانید به راحتی با خانواده راهی کشور کانادا شوید و اقامت دائم این کشور را داشته باشید.

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا می‌توانید از دفاتر مهاجرتی معتبر با مجوز رسمی کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ از جمله مؤسساتی است که بهترین و سریع ترین راه مهاجرت را با توجه به شرایط ویژه شما پیش رویتان قرار می دهد.

« در ویزای استارت آپ کانادا می‌توانید همزمان برای خود و اعضای خانواده اقامت دائم دریافت کنید و این اقامت مشروط به موفقیت ایده کسب و کار نیست. »

ویزای استارتاپ کانادا
مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

اقدامات لازم جهت اخذ ویزای استارتاپ کانادا

  • کل استارتاپ حول محور ایده خلاقانه می‌چرخد، بنابراین جهت دریافت ویزای استارت آپ کانادا اولین قدم گرفتن تأییدیه ایده از دولت کانادا است. به این منظور ایده شما نیاز دارد که توسط یکی از سه نهاد نظارت بر سرمایه‌ گذاری کانادا تأیید شود. این سه نهاد هر کدام دارای شرکت‌ها و گروه‌های زیرمجموعه هستند که لیست و اسامی آن‌ها را می‌توانید از طریق سایت مهاجرت کانادا دریافت کنید. نهاد Designated angel investor groups که نیاز دارید یک یا چند سرمایه گذار از گروه‌های زیرمجموعه آن پیدا کنید که روی طرح شما ۷۵٫۰۰۰ دلار کانادا سرمایه گذاری کنند. نهاد Designated venture capital funds که حداقل یکی از گروه‌های زیرمجموعه آن برای سرمایه گذاری ۲۰۰٫۰۰ دلاری کانادا بر روی طرح شما قانع شود. نهاد Designated business incubators که نیاز به سرمایه گذار ندارد و تنها پذیرفته شدن دریکی از برنامه‌های زیرمجموعه آن کفایت می‌کند.
  •  پذیرفته شدن و گرفتن تأییدیه از این نهادها کار خیلی آسانی نیست و دشواری‌های خاص خود را دارد و همچنین تعداد پرونده‌های محدودی در سال بررسی می‌شوند و امکان دارد تا بررسی پرونده شما زمان زیادی نیاز باشد. ویزای استارتاپ کانادا امکان مهاجرت به ایالت کبک را برای متقاضیان فراهم نمی‌کند. به این نکته هم باید توجه داشته باشید که در صورت پذیرفته شدن طرح شما ملزم به استخدام نیروی کار کانادایی هستید. با توجه به پیچیدگی‌های این نوع ویزا پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از یک مشاور یا وکیل حقوقی در زمینه مهاجرت کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ (atlantic724.com) در دریافت ویزای استارتاپ کانادا به شما مشاوره خواهد داد.

ویزای استارت آپ کانادا

  • کسب ‌و کاری که به‌عنوان استارتاپ به دولت کانادا معرفی می‌کنید باید دارای صلاحیت باشد. ممکن است ایده مشترک برای شما و شرکایتان باشد. تا حداکثر ۵ نفر امکان ارائه درخواست به‌عنوان شرکای ایده خواهند داشت. البته به این نکته توجه کنید که در صورت رد صلاحیت یک شریک کل پرونده ریجکت می‌شود.
  • برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا داشتن مهارت دریکی از زبان‌های فرانسه و انگلیسی و یا هر دو الزامی است و متقاضیان باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند. همچنین متقاضیان باید کسب‌ و کارشان را به‌ صورت مستقیم از داخل کانادا مدیریت کنند.
  • باید اثبات شود که طرح شما به رشد اقتصادی کانادا کمک کرده و پتانسیل موفقیت و رشد را دارد.
  • اگر طرح شما به موفقیت نرسد و بعد از مدتی شکست بخورد اقامت شما و اعضای خانواده‌تان سلب نخواهد شد و همچنان دارای اقامت دائم هستید.

« برنامه مهاجرتی ویزای استارتاپی کانادا می‌تواند تا پنج نفر بنیانگذار در یک تیم را پوشش دهد و به اقامت دائم در کانادا منجر خواهد شد. دولت کانادا هر سال ۲۷۵۰ ویزای استارتاپی صادر می‌کند. »

از آنجایی‌ که تعداد پرونده‌های درخواست ویزای استارتاپ کانادا زیاد است، شما با طرح‌ها و ایده‌های متفاوت و زیادی در رقابت هستید و از طرف دیگر سالیانه فقط تعداد محدودی از این پرونده‌ها پذیرفته می‌شوند. بنابراین طرحی که ارائه می‌دهید باید خیلی خاص و نوآورانه باشد تا نظر کارشناسان را به خود جلب کند. در غیر این صورت پذیرفته نشدن طرحتان قطعی خواهد بود. پس بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی  درباره شرایط ویزای استارت آپ کسب کنید.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.