صفحه اصلی / اسلایدر / آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور است
آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور است

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا:

آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور است

کسب و کار نیوز - رییس جمهوری با بیان اینکه زمان مشخصی برای پایان کرونا وجود ندارد، گفت: برای مقابله بلند مدت با کرونا باید آماده شویم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسملین «حسن روحانی» صبح شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیش از چهار ماه است که مردم با ویروس خطرناک کرونا درگیر هستند. ۱۲۳ از روز شروع ابتلا گذشته که براساس اعلام وزارت بهداشت، آخرین روز بهمن بود و در این ۱۲۳ روز مردم ایران، کادر بهداشت و درمان و همه مسئولان و مردم مقابله خوب و جامعی در برابر این ویروس داشتند.

رییس جمهوری با بیان اینکه اکنون زمان پایان مقابله و مواجهه با کرونا نیست، اظهار داشت: نه دنیا و نه نظام بهداشت و  درمان زمان خاصی را برای پایان بیماری اعلام نکردند. واکسن و درمان قطعی نیست، رفتار این ویروس کمی در حال تغییر است و تغییر کامل و ثابتی هم ندارد. آنگونه هم که اعلام کرده‌اند، خود به خود هم از بین نخواهد رفت لذا ما خودمان را برای یک مقابله بلندمدت آماده کنیم.

روحانی با بیان اینکه متاسفانه کمک بزرگ به این ویروس ممکن است خودمان باشیم، تصریح کرد: ویروس کرونا خود به خود منتقل نمی‌شود بلکه توسط خودمان منتقل می‌شود یعنی یک نفر بیمار می‌شود، مراعات نمی‌کند، خود را قرنطینه نمی‌کند، با افراد مراوده می‌کند و همه را بیمار می‌کند. پس خودمان در توسعه و انتقال این بیماری نقش داریم بنابراین باید به این ویروس کمک نکنیم بلکه به مردم کمک کنیم به ویژه افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه آنچه وزارت بهداشت به آن تاکید دارد مساله فاصله‌گذاری اجتماعی است که باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: در تجمعات حضور نیابیم، بهداشت فردی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنیم. ماسک می‌تواند در عدم تسری این بیماری موثر باشد و این زنجیره قطع شود.

استفاده از ماسک در برخی مکانها الزامی می‌شود

به گفته رییس‌جمهور، یکی از تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا آن است که در یکی، دو هفته آینده طرح الزام استفاده از ماسک در جاهای ضروری تصویب و ابلاغ شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.