صفحه اصلی / اصناف / بازار / چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم تا ضرر نکنیم؟
چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم تا ضرر نکنیم؟

چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم تا ضرر نکنیم؟

کسب و کار نیوز - با توجه به رشد شاخص بورس و رونق این روز های بازار سرمایه تمامی افراد فعال در این بازار بخصوص نو سهامداران و افراد تازه واردها به دنبال راهی برای سرمایه گذاری در بورس می باشند تا ضرر نکنند.

ورود افراد جدید به بازار سهام، از جهت ورود نقدینگی به این بازار مثبت بوده اما از لحاظ تجربه کم و آشنا نبودن جدیدالوردها با نوسانات این بازار ممکن است که با رفتار های هیجانی و شتاب زده، به ضرر خود و دیگران عمل کنند.

دلیل اصلی رونق این روز های بازار سرمایه را می توان توجه و حمایت های دولت و همچنین آزادسازی سهام عدالت و عرضه های اولیه دانست.

چگونه در بورس ضرر نکنیم؟

بورس

همانطور که می دانید به دو روش مستقیم و غیر مستقیم وارد بازار بورس شویم و سرمایه گذاری کنیم. اما در واقع کدام روش برای سرمایه گذاری در بورس مناسب می باشد؟

پیشنهاد ما به تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری با سود خوب و بازدهی مناسب در بازار سهام را دارند روش غیر مستقیم را پیشنهاد می کنیم. در ادامه با استراتژی این دو روش سرمایه گذاری در بازار بورس آشنا شوید.

نحوه سرمایه گذاری مستقیم در بازار بورس

سرمایه گذاری در بازار بورس به روش مستقیم، به این صورت می باشد که شخص سرمایه گذار خودش مدیریت سرمایه و دارایی هایش را بر عهده دارد و این نوع سرمایه گذاری زمانی با ریسک کم همراه می باشد که شخص به علوم تحلیل بنیادی و همچنین تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشد و نوسانات بازار را درک نماید و از رفتارهای هیجانی بپرهیزد. در غیر این صورت روش سرمایه گذاری غیر مستقیم توصیه می شود.

روش سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه

ریسک جزی جدایی ناپذیر از بازار سرمایه می باشد و سرمایه گذار می تواند با انتخاب روش سرمایه گذاری غیر مستقیم به کاهش ریسک معاملات بورسی کمک کنند.

سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه به این صورت می باشد که سرمایه گذار با مراجعه به شرکت های سبدگرانی که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می نمایند و همچنین دارای مجوز رسمی از سازمان مذکور هستند مراجعه نمایند و سرمایه خود را با توجه به میزان ریسک پذیری خود سبد و یا صندوق سرمایه گذاری مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

در این نوع روش سرمایه گذاری ، شخص دخالتی در مدیریت دارایی های خود نداشته و این کار را به یک کارشناس با تجربه و حرفه ای آشنا به تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی می سپارند.

این کارشناسان با توجه به نوسانات قیمت سهام مورد نظر در گذشته روند رشد و یا نزول قیمت آن را در آینده پیشبینی کرده و بعد اقدام به خرید آن می نمایند از این رو اگر میخواهید در بازار بورس سرمایه گذاری کنید و ضرر نکنید و یا ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهید سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم را انتخاب کنید.

به همین دلیل است که سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم به سرمایه گذاری با ریسک کم معروف می باشد.

سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم با شرکت سبدگردانی هدف

همانطور که گفته شده افرادی که قصد سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم در بازار بورس را دارند می توانند به شرکت سبدگردانی هدف که یکی از بهترین شرکت های سبدگردان در سال های اخیر شناخته شده است مراجعه نمایند.

این شرکت با مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را بهمن ماه ۹۱ آغاز نمود و با توجه به سابقه درخشانی که از خود بجای گذاشته می توانید با اطمینان کافی سرمایه و دارایی های خود را به کارشناسان حرفه ای این شرکت بسپارید.

سرمایه گذاران به دو دسته ریسک پذیر و ریسک گریز تقسیم می شوند از این رو شرکت سبدگردانی هدف با ارئه سبد های و صندوق های متنوع و با توجه به میزان ریسک پذیری سرمایه گذار بهترین گزینه را انتخاب می نمایند.

همچنین بخوانید : چگونه در بورس ضرر نکنیم؟

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.