به گزارش کسب و کار نیوز، مجتبی سجادی اظهار داشت : با توجه به صدور دادنامه در تاریخ ۱۷ خرداد ماه سال جاری در یکی از شعب بدوی تعزیرات حکومتی در خصوص پرونده تخلفاتی شرکت مذکور، نظر به اینکه رای صادره در خصوص مبنای محاسبه قیمت خودروهای تعهدی ، تامین کننده نظر شکات نبوده است بنابراین جمعی از مالباختگان که نسبت به عدم تحویل خودرو از سوی این شرکت با قیمت قطعی اعتراض داشتند به این سازمان و وزارت صنعت اعتراض کرده و خواستار تحقق مطالبات خود شدند.
این مقام مسئول در ارتباط با آخرین پیگیریهای صورت گرفته پیرامون پرونده شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) متذکر شد : از آنجایی که تعهد شرکت در تحویل خودروهای جایگزین، قرارداد اصلاحی بوده و نمیتواند تکالیف مضاعفی بر مشتریان تحمیل نماید، طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، میبایست در محاسبه قیمت خودرو در خصوص قراردادهای فروش فوری، قیمت روز انعقاد قرارداد و درخصوص قراردادهای پیش فروش، قیمت مندرج در قرارداد اولیه ملاک عمل قرار گیرد ، که متاسفانه در انشاء رای صادره از سوی سازمان تعزیرات این موضوع مغفول مانده است.
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت خاطر نشان کرد : با توجه به ارجاع پرونده شرکت بدلیل عدم ایفای تعهدات به سازمان تعزیرات حکومتی و نظر به آخرین پیگیریهای انجام شده مقرر گردید موضوع مجدد در شعب تجدید نظر رسیدگی و تعیین تکلیف گردد.
سجادی تاکید کرد : قطعا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان درحدود وظائف قانونی خود در خصوص ایفای تعهدات شرکت مذکور پیگیری لازم را انجام خواهد داد و شرکت مربوطه نیز در این ارتباط مکلف به رعایت آئین نامه ها و ضوابط ابلاغی مرتبط می باشد.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد
درخواست برای تجدیدنظر رای صادره برای شاکیان شرکت خودرویی آذویکو
کسب و کار نیوز - مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: سازمان حمایت پیگیر در خواست شاکیان شرکت آذویکو است و در این راستا خواستار تجدید نظر سازمان تعزیرات در حکم صادره شده است.