صفحه اصلی / سرخط خبرها / رقابت فولکس واگن تیگوان و میتسوبیشی اوتلندر
رقابت فولکس واگن تیگوان و میتسوبیشی اوتلندر

رقابت فولکس واگن تیگوان و میتسوبیشی اوتلندر

فولکس‌واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن و میتسوبیشی اوتلندر رقابتی دیگر میان خودروهای آلمانی و ژاپنی را به نمایش گذاشته‌اند. شرکت‌های ماموت خودرو و آرین موتور با واردکردن این خودروها به ایران عرصه رقابت را به بازارهای داخلی کشانده‌اند. طرفداران زیاد خودروهای آلمانی و ژاپنی در ایران، علاقه ایرانیان به خودروهای کراس‌اور و اعتماد خریداران به برندهای مطرح این دو کشور، عواملی است که بازار فروش هردو خودرو را به سرعت به بازاری پررونق تبدیل کرد. در این مقاله تلاش می‌کنیم این دو خودروی محبوب و معروف را از زوایای مختلف موردبررسی قرار دهیم تا شک و دودلی شما درزمینه خرید آن‌ها به یقین تبدیل شود.

مقایسه طراحی فولکس تیگوان و میتسوبیشی اوتلندر

اگر به دنبال شاسی‌بلندی زیبا می‌گردید که کمتر کسی بتواند از آن ایراد بگیرد، هردو خودرو می‌تواند انتظار شما را برآورده کند. وجود برجستگی‌ها و برآمدگی‌های به‌جا روی بدنه ماشین، چراغ‌های کشیده، جلوپنجره مناسب در کنار ترکیب مناسب پلاستیک و فلز در طراحی، ظاهر این خودروها را به خودرویی اسپرت و لوکس بدل کرده که می‌تواند سلیقه‌های مختلف را راضی نگه دارد. فولکس‌واگن تیگوان به اصول طراحی آلمانی خود وفادار بوده و دارای اشتراکات زیادی با پدرجدهایش است اما در طراحی خارجی میتسوبیشی شاهد تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر هستیم.

در داخل کابین فولکس‌واگن تیگوان، فضایی شیک و راحت با امکانات رفاهی فراوان در اختیار شما قرار می‌گیرد. طراحی ارگونومیک این فضا نقش به سزایی در هماهنگی اجزا و چشم‌نواز بودن آن دارد. در مقابل فضای داخلی میتسوبیشی اوتلندر همچون طراحی خارجی آن بیشتر اسپرت و ساده است. امکانات رفاهی اوتلندر در حد متوسط بوده و ویژگی خاصی در طراحی داخلی آن مشاهده نمی‌شود. کیفیت مواد استفاده‌شده در کابین هر دو خودرو درجه‌یک بوده و اندازه مناسب فاصله‌های محوری، فضایی کاملا راحت و مناسب را برای سرنشینان جلو و عقب خودرو فراهم می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی

پیشرانه ۴ سیلندر خطی با حجم ۱٫۴ لیتر در کنار گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در فولکس‌واگن تیگوان، ویژگی‌های فنی مناسبی را برای این خودرو رقم میزند. قدرت ۱۲۵ اسب بخار، گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر، مصرف سوخت ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد ۱۰٫۵ ثانیه‌ای، تمام آنچه را که از یک شاسی‌بلند در کلاس تیگوان انتظار می‌رود، فراهم می‌کند.

حجم موتور میتسوبیشی اوتلندر حدود ۱ لیتر بیشتر بوده و قدرتی برابر با ۱۶۶ اسب بخار با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد اوتلندر با تیگوان برابر است اما مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود ۳٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بیشتر است. این اعداد می‌تواند میتسوبیشی اوتلندر را به یک شاسی‌بلند فراتر از انتظار بدل سازد. اوتلندر در نسخه‌های پرقدرت‌تر به‌صورت دیزلی و هیبریدی هم تولید شده است اما به دلایل مختلف خبری از این نسخه‌ها در بازار ایران نیست.

آپشن‌های کدام خودرو بهتر است؟

چراغ‌های استفاده‌شده در هر دو خودرو از نوع LED است. سیستم صوتی مورداستفاده در اوتلندر از نوع حرفه‌ای بوده و با استفاده از ۹ بلندگو، فضای موسیقیایی متفاوتی را در کابین خودرو رقم میزند. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، میز پذیرایی، تهویه اتوماتیک سه‌گانه ضد آلرژی با دریچه‌های عقب، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، گرم‌کن صندلی جلو و عقب و صندلی عقب تاشو، کول باکس، صندلی برقی ۱۲ حالته، استارتر دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید، دی‌لایت، سانروف پاناروما و آینه وسط کروماتیک در فولکس‌واگن، به‌طور کامل رفاه راننده و سرنشینان را فراهم می‌کند. استفاده از آینه وسط و جانبی کروماتیک که موجب حفظ دید راننده در شب می‌شود،

چراغ‌های روشنایی روی آینه‌ها، تهویه اتوماتیک، پشت‌سری‌های هوشمند صندلی‌ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه، یخ‌زدای برف‌پاک‌کن، شیشه سولار، پرده عقب و ورود و استارت بدون کلید در میتسوبیشی اوتلندر راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. سیستم تعلیق مناسب در کنار فضای بزرگ کابین، سفری کاملا راحت و بدون خستگی را در هر دو خودرو برای شما به ارمغان می‌آورد. استفاده از موتور قدرتمندتر در میتسوبیشی اوتلندر، تجربه خوبی از سرعت و شتاب را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما اگر به دنبال رانندگی آرام و مطمئن هستید، تیگوان آن را برای شما فراهم می‌کند.

ایمنی

به لطف تجهیزات ایمنی فراوان، هردو خودرو به گروه ایمن‌ترین خودروهای شاسی‌بلند پیوسته‌اند. سیستم کمکی پارک و در بعضی نسخه‌ها سیستم اتو پارک، سنسور کنترل فاصله تا خودروی جلویی یا عابر پیاده، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، اتو هلد، هشدار خواب‌آلودگی راننده، کنترل پایداری و سرعت در سرازیری، سیستم ترمز ESP و HDC در کنار ۹ کیسه هوای راننده و سرنشینان، جانبی، زانویی و پرده‌ای برای دریافت بالاترین نمره‌ها در تست‌های ایمنی به کمک تیگوان آمده است.

اوتلندر نیز با دارا بودن امکاناتی نظیر سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان جمع شونده برای کاهش آسیب به راننده در تصادفات، قفل فرمان خودکار، قفل کودک، دزدگیر آژیر دار، کاپوت فعال در تصادفات و سیستم ترمز گیری ABS، EDB و ESP نه‌تنها امنیت سرنشینان خردسال و بزرگ‌سال را در تصادفات فراهم می‌کند بلکه احتمال سرقت خودرو را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

اوتلندر با کسب ۵ ستاره ایمنی و امکانات متعدد توانسته خود را در این زمینه به اثبات برساند. تیگوان نیز با کسب بالاترین نمره در حفظ سرنشین بزرگ‌سال و نیز نمره‌های بالای ۷۰ درصد در زمینه حفظ جان سرنشین کودک و عابران پیاده، خیال خریداران را تا حد زیادی راحت کرده است. بااین‌حال نمره اوتلندر در تجهیزات ایمنی کمی از تیگوان بالاتر است اما این دلیلی بر برتر بودن این رقیب ژاپنی بر تیگوان آلمانی نیست.

جمع‌بندی

خودروسازان ژاپنی و آلمانی توانایی بالای خود در زمینه‌های مختلف طراحی و ایمنی را به اثبات رسانده‌اند. اگر طرفدار خودروهایی با ظاهر اسپرت، خشن و جوان‌پسند هستید که سرعت، شتاب، قابلیت آفرود و سواری نرم و راحت را در اختیار شما قرار دهد، میتسوبیشی اوتلندر گزینه مناسبی است. در مقابل فولکس‌واگن نتیجه طراحی مهندسان آلمانی است. بنابراین معیارهای حفظ محیط‌زیست مثل مصرف سوخت کم، طراحی منظم و دقیق آپشن‌های متنوع می‌تواند تا حد زیادی شما را به خرید آن ترغیب کند. اگر هنوز دچار شک و دودلی در خرید این دو خودرو هستید، برتری نسبی فولکس‌واگن تیگوان در زمینه‌های ایمنی، مصرف سوخت و رفاه سرنشینان می‌تواند شما را به خرید این خودرو راضی کند. در مقابل قدرت بیشتر پیشرانه و سیستم تعلیق مناسب‌تر از گزینه‌هایی است که می‌تواند میتسوبیشی اوتلندر را در کفه سنگین‌تر ترازو قرار دهد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.