صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ورود اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در برخورد با لوازم خانگی قاچاق
ورود اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در برخورد با لوازم خانگی قاچاق

ورود اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در برخورد با لوازم خانگی قاچاق

کسب و کار نیوز - عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: «باید یک سری زیرساخت آماده شود برای اینکه کسب و کارها بتوانند برای تشخیص کالای قاچاق استفاده کنند. اصطلاحا باید یک api وجود داشته باشد که من به عنوان کسب و کار بتوانم کالای باشناسه و بی شناسه را تشخیص دهم.

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا الفت نسب ادامه داد: «بحث شناسه کالا در لوازم خانگی قانون شده؛ ولی اجرای آن با موضوع کرونا و تعطیلی ها مصادف شد. این در حالی است که ما در فضای فیزیکی چنین چیزی را مشاهده نمی کنیم. البته فروشگاه های بزرگی مثل «دیجی کالا» با این سبک در حال حاضر کار می کنند و به شدت هم کار سختی است چون توزیع کنندگان و فروشندگان هم هنوز خودشان این طرح را جدی نگرفته اند و خیلی سخت می شود که شما صرفا در فضای مجازی بخواهید این کار را انجام بدهید.»

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: «باید این کار به صورت پکیج کامل در دو بخش آفلاین و بخش آنلاین دیده شود. بخش آفلاین قطعا باید خودش رعایت کند چون ما قالبا تامین کننده محصولات از بازارهای آفلاین هستیم. بنابراین آن بخش اگر خودش بتواند کنترل کند و جنس با شناسه کالا صرفا در فروشگاه ها به فروش برسد فروش این کالاها را در فضای مجازی می توان کنترل کرد.»

الفت نسب افزود: «قطعا ما نمی توانیم بگوییم صددرصد این طرح درست اجرا خواهد شد. نیاز به این دارد که بخش های مختلف کار خود را انجام بدهند. کم کم دایره فعالیت فروشندگان کالای قاچاق صددرصد کوچک تر خواهد شد. بنابراین نیاز است که زیرساخت لازم وجود داشته باشد. ما هم به عنوان اتحادیه چندین مرتبه به فروشگاه هایی که لوازم خانگی می فروشند ابلاغ کرده ایم که شناسه را باید داشته باشند. حالا بحث برخورد با این نوع فروشگاه ها در دایره وظایف تعزیرات است که قطعا اتحادیه هم در این بخش ورود خواهد کرد که امروز هم جلسات آن در ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزار شد و نهایتا با هماهنگی با ستاد قاچاق کالا اقدامات بعدی را انجام می دهیم؛ ولی در کل این طرح تازه در حال شکل گیری است و قطعا نیاز به هماهنگی های بیشتر دارد. این وسط دلالان هم هستند که به دنبال منافع بیشتر هستند که باید با نظارت دست آنها را از بازار کوتاه کرد. در بحث قیمت ها همه چیز مشخص است. ما یک سری قیمت مصوب در سامانه ۱۲۴ داریم و یک سری کالاها که اصلا قیمت مصوبی در مورد آن ها وجود ندارد که ما نمی توانیم بر آنها نظارت داشته باشیم. فضای مجازی صرفا آینده ای از فضای فیزیکی است. قطعا ایراداتی در سایت های فروش هست اما نباید تصور کنیم که هر تخلفی است آن را به گردن فضای مجازی بیندازیم. اول باید دید آن کالاها از کجا آمده و در کجا دارد عرضه می شود. سایت دارد این کالا را به نمایش می گذارد و می فروشد. باید دید تامین آن از کجاست و بحث قاچاق را از مبدأ پیگیری کرد.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.