صفحه اصلی / سرخط خبرها / تشکیل پرونده ۹۷ میلیون دلاری عدم اجرای تعهدات ارزی برای ۴۱ شرکت
تشکیل پرونده ۹۷ میلیون دلاری عدم اجرای تعهدات ارزی برای ۴۱ شرکت

تشکیل پرونده ۹۷ میلیون دلاری عدم اجرای تعهدات ارزی برای ۴۱ شرکت

کسب و کار نیوز - مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، با اعلام تشکیل پرونده تخلفاتی97میلیون دلاری برای 41 شرکت فعال در زمینه محصولات کشاورزی و مواد غذایی، گفت: پرونده های مذکور در ارتباط با عدم اجرای تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز تشکیل و توسط اداره کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان ها ارسال شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ سیدمجتبی سجادی با تاکید بر ضرورت نظارت بر دریافت‎کنندگان ارز رسمی اظهار داشت : طی سال های اخیر ارز رسمی غالباً به منظور واردات کالاهای اساسی و مهم به شرکت ها تخصیص یافته است که تخلف در این خصوص آثار مستقیمی بر معیشت شهروندان دارد.
وی با بیان اینکه شرکتهای موصوف به منظور واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی، بیش از نود و هفت میلیون دلار ارز رسمی از بانک دریافت نموده اند، افزود: این میزان تخلف صرفاً در خصوص محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده و حاصل بررسی‎های مستمر کارشناسان این سازمان می باشد.
سیدمجتبی سجادی ضمن تاکید بر استمرار نظارت سازمان حمایت در ارتباط با عملکرد دریافت کنندگان ارز رسمی بیان داشت: طی ماه های گذشته دستگاه های مختلف نظارتی اهتمام جدی در برخورد با متخلفین ارزی داشته اند که سازمان حمایت نیز در حیطه اختیارات خود با تمام توان و ظرفیت نسبت به نظارت و تشکیل پرونده در این خصوص اقدام نموده است.
ایشان همچنین خاطر نشان کرد ؛ با تعامل صورت گرفته میان سازمان حمایت و بانک مرکزی اقدامات مؤثری در راستای شناسایی شرکت های دریافت کننده ارز صورت پذیرفته است که با همکاری شعب تعزیرات حکومتی در صدور آراء، شاهد استرداد این مبالغ به بیت المال خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.