صفحه اصلی / اصناف / بازار / دانستنی های جذاب در مورد کریستال لوستر
دانستنی های جذاب در مورد کریستال لوستر

دانستنی های جذاب در مورد کریستال لوستر

کسب و کار نیوز - اگر به دنبال خرید لوسترهای کریستال هستید باید حقایقی از بلورهای لوستر که در طیف گسترده ای از وسایل استفاده می‌شود را بدانید، این اطلاعات مهم به شما در انتخاب سبک صحیح و با توجه به میزان بودجه کمک خواهد کرد و همچنین می توانید دوستان و خانواده تان را با دانش تازه به وجد آورده و سورپرایز کنید.

شناخت کریستال لوستر

تمام بلورها از شیشه ساخته شده اما شیشه ای که برای ساخت کریستال لوستر استفاده می شود با شیشه موجود در پنجره شما، لیوان نوشیدنی، عینک و غیره متفاوت است.

بلور موجود در لوسترها ، حاوی اکسید سرب است که نسبت به شیشه های معمولی وزن و انکسار بیشتری به آن می دهند، این یعنی کریستال درخشان تر است، درخشش بیشتری دارد و منشور است.

محتوای اکسید سرب در بلور لوستر بسیار مهم و برای سلامتی مصرف کنندگان نیز بی خطر است، قاعده این است که هر چه اکسید سرب بیشتری در بلور وجود داشته باشد نور را بهتر منتشر می کند، بنابراین مقدار اکسید سرب بالاتر بهتر است.

چند نوع کریستال زیبا

سه نوع گسترده از محتوای اکسید سرب در کریستال ها وجود دارد

  1. نوع اول کریستال لوسار هایی با شیشه هایی که ۶ تا ۱۰ درصد اکسید سرب دارند ساخته شده، هرچند استانداردهای آمریکا اجازه می‌دهد تا به شیشه شفاف با هر مقدار اکسید سرب، کریستال گفته شود.
  2. نیم سرب، به معنی اینکه ۲۴ تا ۳۰ درصد اکسید سرب دارد.
  3. بلور سرب کامل، چیزی است که حدود بیش از ۳۰ درصد اکسید سرب را داراست.

سه روش اساسی برش دستگاه، برش دستی و دم دستی برای ساختن کریستال وجود دارد،

کریستال های برش یافته با دستگاه باعث ایجاد وجه های تیز و جلا دادن دقیق و خلوص بصری می شود و نوع برش دستی با روش های سنتی ساخته شدند که از چرخ ماسه سنگ برای برش استفاده می شود و پس از آن جلا دادن روی چرخ چوب با گرد و غبار مرمر انجام شده، اما کریستال های دستی نیز با روش‌های مدرن تر ساخته می‌شود، برخی از انواع کریستال های برش دستی شامل چک میراث، رگال، کریستالیک و ترکی است.

بلورهای ونیزی و مورانو که در لوسترهای کلاسیک استفاده می شود، به جای برش، توسط هنرپیشه ها دمیده می شوند؛ بنابراین بلورها دارای لبه های صاف و گرد هستند، صنایع‌دستی دهان و دندان منجر به تکه هایی از جنس کیفیت فوق العاده می‌شود که آثار هنری است.

انواع کریستال لوستر                                                                                                                         

حالا که روشهای اساسی ساخت بلورها را می شناسید، در بازار انواع آن وجود دارد که هنگام خرید لوستر ها ممکن است مشاهده کنید.

کریستال لوستر با بلورهای صخره ای

بلورهای صخره ای که اولین بار در لوستر های کریستالی دیده شده،  مربوط به قرن شانزدهم میلادی است و شمع های واقعی را به عنوان روش تقویت و بازتاب نور استفاده می‌کردند، با این حال لوسترهای کریستالی صخره واقعی این روزها فقط در کاخ ها و موزه ها مشاهده می شود.

هر یک از این مدلها به اندازه خود منحصر به فرد است و در طول میلیون ها سال اتفاق افتاده، کریستال های سنگی که با لمس خنک می شوند، طبیعی است و باید توسط برشهای جواهر استخراج برش داده و صیقل داده شود.

کریستال های رنگی

بلور های رنگی در انواع مختلف لوسترها برای جلوه‌های مختلف استفاده میشود، هر رنگی که بتوانید فکر کنید طراحان در یک بلور رنگی می توانند بگنجانند، روی کریستال لوسترها روکش می شود.

کریستال ونیزی

با اختباس از ونیز ایتالیا، کریستال ونیزی ساخته شده است، این بلورها بریده نشده، غالباً از لبه‌های آتش دار و لبه های گرد است، به علاوه حاوی سودا و آهک به جای اکسید سرب است، بنابراین نرم تر به نظر می رسد و به اندازه کریستال لوستر بریده شده درخشان نیست، اما گزینه خوبی برای مشتریان با بودجه خاص است.

لوستر زیبای ونیزی

کریستال های مورانو

به طور مشابه بلورهای مورانو به صورت دهانی دمیده می شوند و می توانند به شکل دایره، گل و اشکال دیگر شکل بگیرند، آنها همچنین می توانند رنگ شوند و همچنین اکسید سرب زیادی دارند.

بلورهای مصری

بلورهای مصری، واضح، تیز و بی عیب و نقص هستند؛ اما به اندازه مدل سواروسکی نور خالص ندارند.

بلور کریستال سواروسکی

بلورهای سواروسکی بهترین بلور های جهان هستند و احتمالاً وقتی به کریستال ها فکر می کنید، به نظر می‌رسد ساخته شده در اتریش، واضح، بی عیب و نقص، منحصر به فرد، خالص و درخشان است.

این کریستال لوسترها ساخته شده توسط دستگاه و دارای بیش از ۳۰ درصد محتوای سرب است، برخی از بلورهای سواروفسکی برای تمیز کردن راحت تر دارای پوشش نوری هستند.

لوستر طرح سواروسکی

بلور k9

یک انتخاب عالی، با تولید انبوه، برش و صیقل داده شده به نظر می رسد، مانند گریدهای گران قیمت و دارای جنبه های بسیار دقیق است.

برش های کریستال لوستر

کریستال ها که می توانند در اشکال و اندازه ههای مختلف برش و جلا داده شوند، آونگ نامیده میشوند.

انواع مختلف آونگ

اکتاگان:

دارای هشت ضلع و اشکال مختلف پشت سر هم

Icicle:

کوتاه، نازک و دارای اشاره

نیزه:

طولانی تر از قندیل، اما نازک و جهت دار

روزت:

طرح گل دار

سنگ مربع:

چهار ضلعی و اغلب شبیه حرف x است

قطره سوئدی:

یک کریستال لوستر به شکل اشک با جنبه های الماس گونه.

بادبادک:

دارای بسیاری از جنبه های کوچک به شکل بادبادک است، با الماس تفاوت دارد، زیرا دو زاویه بالا معمولا از دو زاویه پایین بلندتر است.

منشور شش ضلعی:

قطره های بلند و نازک با نوک شش گوش که در یک زاویه برش دارند.

باگت:

نازک، بلند، مستطیل شک و عموما از یک طرف صاف هستند.

نهایی:

کوچک و دایره ای شکل و با جنبه های مثلثی، اغلب در انتهای لوستر به تنهایی آویزان می شود.

برش توپ:

گوی شکل و با جنبه های مثلثی زیاد

فرانسوی:

از یک طرف صاف و بلند شده و از طرف دیگر چاق و گلابی شکل

بعضی از لوسترها ممکن است فقط از یک نوع آونگ استفاده کنند، در صورتی که بعضی دیگر تنوع زیادی دارند.

موارد استفاده از کریستال ها

در این مقاله از انواع مختلف بلور ها نام برده شد، اما اشاره ای به موارد استفاده آن ها نکردیم.

آیا بلورها فقط و منحصرا در لوسترهای کریستالی استفاده می شود؟

جواب سوال شما خیر است!!!

بلور ها در انواع مختلف و متفاوت همچون لوسترهای سقفی، لوسترهای مدرن ، لوسترهای کلاسیک، لوسترهای چوبی، لوسترهای خوشه ای، لوسترهای کریستال مدرن و در کل هر نوع چراغ های روشنایی زینتی که چه به عنوان لوستر پذیرایی و چه مکان های دیگر استفاده می­شود، کاربرد منحصر به فرد خود را دارد.

بنابراین بهتر است انواع مختلف کریستال لوسترها را بشناسیم و بدانیم در هر مدل لوستری که تهیه می ­کنیم از چه نوع آنها استفاده شده است.

لوستر مدل مدرن کریستالی

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.