صفحه اصلی / اصناف / بازار / استخراج یا ماینینگ بیت کوین چقدر سودآور است؟
استخراج یا ماینینگ بیت کوین چقدر سودآور است؟

استخراج یا ماینینگ بیت کوین چقدر سودآور است؟

کسب و کار نیوز - بیت کوین یک رمزارز گران و صدالبته محبوب است که هرروز بر میزان محبوبیت آن افزوده می‌شود و مشتاقان آن به امید کسب درآمد و سود بیشتر به استخراج آن می‌پردازند. اما شما که در حال خواندن این مطلب هستید آیا با مفهوم ماینینگ و استخراج بیت کوین آشنایی دارید؟

بیت کوین یک رمزارز گران و صدالبته محبوب است که هرروز بر میزان محبوبیت آن افزوده می‌شود و مشتاقان آن به امید کسب درآمد و سود بیشتر به استخراج آن می‌پردازند. اما شما که در حال خواندن این مطلب هستید آیا با مفهوم ماینینگ و استخراج بیت کوین آشنایی دارید؟ اگر به‌تازگی به این حوزه علاقه‌مند شده‌اید بهتر است همراه ما بمانید تا بیشتر با این مقوله جذاب و هیجان‌انگیز آشنا شویم:

استخراج کردن بیت کوین در اصل به فرایندی گفته می‌شود که در آن یک کوین یا سکه شناسایی و سوابق آن در دفتر ثبت سوابق که بلاک چین نام دارد ثبت و ذخیره می‌شود. استخراج‌کنندگان ضمن شناسایی سکه‌های جدید با تائید تراکنش‌های دیگران این اطمینان را به وجود می‌آورند که هیچ کوینی دو بار خرج نشده است و بدین ترتیب از بروز تورم جلوگیری می‌کنند. اگر می‌خواهید از طریق استخراج بیت کوین به رویاهای خود برسید و نمی‌دانید برای رسیدن به هدف خود چه تعداد ماینر نیاز دارید بهتر است به صفحه ماشین حساب ماینر بیت کوین نیز سری بزنید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده از میزان سود‌دهی ماینر و یا ماینر‌های خود مطمئن شوید. همچنین ماشین حساب ارز دیجیتال یک سرویس لحظه ای و رایگان از رمزارز نیوز است.

نکته قابل‌تأمل در بحث استخراج این است که هر بلاک  استخراج‌شده پاداشی برابر با ۶٫۲۵ بیت کوین به همراه خواهد داشت که این عدد در هر چهار سال به نصف تقلیل پیدا خواهد کرد. حال اگر به دنبال شیوه‌های استخراج بیت کوین هستید باید بدانید که استخراج این رمز ارز محبوب و کارآمد به شیوه‌های گوناگونی امکان‌پذیر است. استخراج بیت کوین با گوشی موبایل، استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی و استخراج بیت کوین با استفاده از ماینر از شیوه‌های نام‌آشنای این عرصه هستند.

همان‌طور که گفتیم استخراج به معنی شناسایی کوین‌های جدید بیت کوین است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ماینر بتواند هش یا همان مشخصه یک رمزارز که در اینجا بیت کوین است را شناسایی کند. هش بیت کوین با نماد SHA_256 نشان داده می‌شود. حال هر چه دستگاه شما از قدرت پردازشی بالاتری برخوردار باشد شانس شما برای به دست آوردن بیت کوین بیشتر می‌شود. با نظر به نکته مذکور در دنیای امروز برای استخراج دیگر از کامپیوتر‌های خانگی و گوشی همراه برای این کار استفاده نمی‌شود، چرا‌که نتیجه آن چیزی غیر از آسیب به دستگاه نیست. این به این دلیل است که ماینر‌ها با توان پردازشی بالای خود اقدام به استخراج سریع‌تر و آسان‌تر می‌کنند و عملا جایی برای جولان دیگر راه‌ها باقی نمی‌گذارند. برای آشنایی با ماینر‌ها نیز می‌توانید به مقاله بهترین دستگاه‌های ماینر در سال۲۰۲۰ مراجعه کنید.

اجازه بدهید با یک مثال ساده مطلب بالا را برای شما بیان کنیم. اگر نرخ هش دستگاه‌های ماینر را به‌طور میانگین ۵۰ TH/S(50 تراهش بر ثانیه) در نظر بگیریم و سرعت هش یک گوشی همراه را ۵۰H/S(50 هش بر ثانیه) مدنظر قرار دهیم با یک حساب ساده خواهیم فهمید که برای رسیدن به قدرت یک ماینر از طریق گوشی باید میلیون‌ها گوشی به‌صورت هم‌زمان فعالیت کنند و این کار قطعاً مقرون ‌به‌ صرفه و عقلانی نخواهد بود.

تا اینجا به صورت مختصر از مزایای استفاده از ماینر گفتیم ولی به یاد داشته باشید این دستگاه‌ها مصرف برق نسباتا بالا و همچنین صدای زیادی دارند و منجر به تولید گرمای اضافی در محیط هم می‌شوند. این عوامل باعث می‌شود که برای استفاده از آن‌ها نیازمند فضایی جداگانه باشید.

یکی دیگر از شیوه های استخراج که کمتر به آن پرداخته می‌شود استخراج ابری است که در آن شما با پرداخت اجازه بهای دستگاه ماینر به شرکت‌های طرف قرارداد در بیت کوین‌های استخراج شده توسط آنها شریک می‌شوید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.