صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / سیم‌کارت دوم گوشی را چطور فعال کنیم؟
سیم‌کارت دوم گوشی را چطور فعال کنیم؟

سیم‌کارت دوم گوشی را چطور فعال کنیم؟

کسب و کار نیوز- اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، می‌توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم‌کارت خود درآورید و سپس فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت را برای آن انجام دهید.

به گزارش کسب و کار نیوز، اگر دستگاه دوسیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که اکنون در اسلات دوم، سیم‌کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه، لازم است فرآیند افزودن دستگاه را با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ بوده، انجام دهید. همچنین برای انجام موفقیت‌آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم‌کارت دیگری.

جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است به سامانه همتا متصل شوید. برای اتصال به سامانه همتا می‌توان به سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir  مراجعه کرد، یا با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* و یا اپلیکشین همتا به سامانه همتا وارد شده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد. برای ثبت سیم‌کارت دوم با استفاده سایت اینترنتی، لازم است ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم‌کارت استفاده کرد و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرده و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد.

در این مرحله شماره سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌ بوده را وارد کرده و دکمه ورود را انتخاب کنید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید. پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید. در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود.

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیم‌کارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر  «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد کنید.

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کرده و مشکل را مطرح کنید.

چنانچه شناسه (IMEI)های اظهارشده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد. در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)‌های اضافه‌شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده کنید.

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

برای افزودن دستگاه از طریق کد دستوری،  ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری و دکمه تماس، را انتخاب کنید. در ادامه عدد مربوط به گزینه  «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد کنید. در مرحله بعدی لازم است شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیم‌کارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی‌بر  «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد کنید.

سپس لازم است  با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات واردشده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک‌سیم‌کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی‌که دستگاه دوسیم‌کارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌شوند. در نهایت چنانچه شناسه (IMEI)های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #۷۷۷۷*  را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#*، قابل‌رؤیت است. چنانچه دستگاه دوسیم‌کارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم‌کارت خود از آن استفاده می‌کرده‌اید اما شناسه (IMEI)‌های درج‌شده روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #۰۶#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و موضوع را مطرح کنید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیم‌کارته

در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد. درصورتی‌که دستگاه شما دوسیم‌کارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد.  بنابراین زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد.

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.