صفحه اصلی / اجتماعی / کسری منابع دست دولت را بسته است
کسری منابع دست دولت را بسته است

بهروز سعیدی، کارشناس امور مالی مطرح کرد:

کسری منابع دست دولت را بسته است

کسب و کار نیوز- از همان ابتدای تصویب طرح پرداخت بیمه بیکاری به بیکاران کرونایی ایرادات و ابهاماتی در این طرح دیده شد. انتظار طولانی کارگران و تاخیر دولت در پرداخت این مقرری به همان عده معدود نیز بر مشکلات افراد بیکار شده اضافه کرد. به طور کلی روش و استراتژی دولت در شناسایی افراد واجد شرایط سازوکار درستی نداشته و موجب شد بسیاری از واجدین شرایط از دریافت بیمه بیکاری جا بمانند. افرادی که بیمه خویش فرما داشته اند نیز شامل همین جاماندگان شده اند که تعدادشان کم هم نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز، بنابراین دولت می بایست در اختصاص بیمه بیکاری و روش شناسایی افراد واجد شرایط تجدید نظری انجام می داد. این بدان معناست که دولت دچار دور باطل راستی آزمایی مشمولان بیمه بیکاری شده است و باید سیاست مناسب تری را در این رابطه در نظر می گرفت.

البته در اینکه دولت در اختصاص منابع مالی برای این طرح مشکلاتی را نیز داشته و دارد شکی نیست. برای این منظور می بایست منابعی استقراض شود و بانک مرکزی و صندوق های بازنشستگی باید جور این اتفاق را بکشند و این در حالی است که خود این صندوق ها نیز از بابت بودجه دچار کسری هستند و نمی توانند پاسخ اعضای خود را نیز بدهند بنابراین کسری بودجه و منابع دولت نیز می تواند در اختصاص بیمه بیکاری دخیل و نقش داشته باشد.

البته آن دسته از کارگرانی هم که در شرایط دریافته را داشته اند نیز با کاهش میزان مقرری تعیین شده روبرو بوده اند و اعتراضاتی در این رابطه وجود دارد. این کاهش مقرری از میزان تعین شده در حالی صورت می گیرد که همان مبلغ نیز برای گردش زندگی و معیشت کارگران کافی نبوده است و اینجا با خلف وعده دولت روبرو شده ایم.

 

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.