افزایش ۲۰ درصدی کرایه های اسنپ

مدیر تجاری اسنپ در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

افزایش ۲۰ درصدی کرایه های اسنپ

کسب و کار نیوز - چندی است که مسافران تاکسی های اینترنتی از افزایش چراغ خاموش کرایه های تاکسی های اینترنتی گلایه مندند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، پس از تجربه سفر با تاکسی اینترنتی اسنپ در روزهای کرونایی اخیر مشخص شد که کرایه های این تاکسی اینترنتی به طور محسوس افزایش یافته است. به همین دلیل در تماس با مسئولان این شرکت پاسخ این سوال را جویا شدیم. مصاحبه «کسب و کار» را در ادامه با فرید شهابی، مدیر تجاری اسنپ می خوانید.

میانگین درصد کلی افزایش قیمت

هدف اصلی ما در قیمت‌گذاری این است که تمامی درخواست‌ها را به سفر تبدیل کنیم. در حال حاضر، برای تبدیل درخواست‌ها به سفر، نسبت به سال قبل به طور میانگین حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتیم. به طور کلی این افزایش قیمت همچنان کمتر از میزان افزایش قیمت مصوب سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی است.

دلیل افزایش قیمت دور از انتظار

در مورد افزایش قیمت‌های پیش‌بینی‌نشده و دور از انتظار در نظر داشته باشید که تمامی سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در دنیا، بر اثر اتفاقات بیرونی نظیر تعطیلات یا شرایط جوی یا ایام خاص دچار تغییرات قیمت می‌شوند که این قیمت‌ها ممکن است از حالت نرمال و هر روزه آنها پایین‌تر و یا بالاتر باشد، مثلا بعد از محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا قیمت‌های اسنپ کاهش چشمگیری داشت و الان هم به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا افزایش داشته است. اما به طور مشخص این کاهش و افزایش خارج از عرف موقتی است.
سیستم قیمت‌گذاری اسنپ پویاست و قیمت در هر سفر بر اساس ۴ فاکتور «قیمت پایه»، «مسافت سفر»، «مدت زمان سفر» و «نسبت عرضه و تقاضا» تعیین می‌شود. از آنجایی که نسبت عرضه و تقاضا یکی از اهرم‌های تعیین قیمت است زمانی که میزان تقاضا از عرضه پیشی بگیرد قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و افزایش قیمت فعلی به همین دلیل اتفاق افتاده است.

علت افزایش قیمت

افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی متاثر از هزینه‌های تورمی در جامعه است، به طوری که اگر قیمت‌ها برای راننده به‌صرفه نباشد، طبیعتا تعداد کمتری تمایل به ادامه همکاری خواهند داشت و همین موضوع در نهایت منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود. افزایش قیمت‌ها به طور مستقیم متاثر از افزایش قیمت بنزین نبوده است. در یک سال اخیر با افزایش چشمگیر قیمت خودرو، لوازم یدکی و در مجموع استهلاک خودرو مواجه بودیم و دور از ذهن نیست که فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی با کرایه‌های قبلی برای کاربران راننده صرف اقتصادی نداشته باشد.

صورت مسئله و تمهیدات اسنپ

تاکسی‌های اینترنتی دو بال دارند و راننده‌ها را در کنار مسافران نباید فراموش کرد. به طور کلی قیمت در اسنپ یک رقم ثابت ندارد و همانطور که توضیح دادم نسبت عرضه و تقاضا در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. با این حال در بحث قیمت‌گذاری اسنپ با تدابیری مثل تعیین بیشینه و کمینه در افزایش یا کاهش قیمت همواره تلاش می‌کنیم که هر دو سمت مشتریان خود را راضی نگه داریم. همچنین برای متعادل نگه داشتن عرضه و تقاضا، هزینه‌های زیادی را در زمینه جذب راننده و برنامه‌های تشویقی برای فعالیت بیشتر آنان در نظر می‌گیریم.

بازگشت تاکسی خطی به اسنپ

در تلاشیم تا با اجرایی کردن تمهیدات بهداشتی و تامین سلامت مسافران و رانندگان سرویس تاکسی خطی را پرقدرت‌تر از قبل برگردانیم. در واقع در حال بررسی روش‌هایی هستیم که به وسیله آنها فاصله‌گذاری اجتماعی را به شکل مناسب‌تری بتوان رعایت کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.