صفحه اصلی / اسلایدر / دنیا صدای مظلومیت مردم آمریکا را شنیده است
دنیا صدای مظلومیت مردم آمریکا را شنیده است

سخنگوی وزارت خارجه:

دنیا صدای مظلومیت مردم آمریکا را شنیده است

کسب و کار نیوز - سخنگوی وزارت خارجه در ابتدای نشست خبری خود پیامی را به زبان انگلیسی خطاب به مردم، دولت و پلیس آمریکا اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سیدعباس موسوی در این پیام خطاب به مردم آمریکا گفت: دنیا صدای مظلومیت شما را شنیده و کنار شما ایستاده است. رژیم آمریکا خشونت و قلدری را همزمان در داخل و خارج از ایالات متحده دنبال می کند. از صحنه های خشونت باری که این روزها  پلیس آمریکا در پیش انظار مردم جهان خلق می‌کند و بی محابا و با حد اکثر خشونت مردمی را که به صورت مسالمت آمیز خواستار احترام و توقف خشونت هستند سرکوب می‌کند ، بسیار متاسفیم.

وی به دولت و پلیس آمریکا نیز گفت: خشونت ها علیه مردم خود را متوقف کنید و بگذارید آنها نفس بکشند.

موسوی از اجرایی شدن قانون اعطای تابعیت از طریق مادر ایرانی به فرزندانش ابراز خشنودی کرد و گفت: این موضوعی بود که باید اجرایی و عملیاتی می‌شد .

سخنگوی وزارت خارجه همچنین به سفر اخیر معاون وزیر خارجه ایران به افغانستان و دیدار او  با مقامات سیاسی و غیرسیاسی مقامات افغانستان اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر به توافقاتی دست پیدا کردیم و قرار شد که اگر آنها سوء تفاهم و یا مدرک در ارتباط با اتفاق رخ داده در مورد اتباع افغانی در منطقه هریرود داشتند ، بفرستند تا جمهوری اسلامی آن را بررسی کند .
وی بار دیگر تاکید کرد: این اتفاق ناگوار در خاک ایران رخ نداده است و نیروهای مرزبانی ایران در آن دخالتی نداشته‌اند .
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ادعای برخی از مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی آمریکا گفت : ما هر گونه دخالت در امور داخلی آمریکا  را رد می کنیم  ولی نمی‌توانیم در برابر اتفاقات رخ داده در آمریکا ابراز تأسف و نگرانی نکنیم .

وی همچنین خبر داد : تا آنجا که می‌دانم موضوع پرونده جناب دکتر  سیروس عسکری در آمریکا  تمام شده است و احتمالاً طی  دو الی سه  روز آینده به کشور باز می‌گردند ، البته  اگر مشکلی پیش نیاید و مانعی ایجاد نشود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.