صفحه اصلی / اصناف / کاهش چشمگیر فروش لوازم خانگی در بحران کرونا
کاهش چشمگیر فروش لوازم خانگی در بحران کرونا

مرتضی میری، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران از ضرروت نظارت بر قیمت گذاری در سامانه های آنلاین خبر داد؛

کاهش چشمگیر فروش لوازم خانگی در بحران کرونا

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در رابطه با بحران کرونا و تاثیر آن بر صنف لوازم خانگی گفت: با آغاز این بحران ناگزیر به تعطیلی واحدهای صنفی شدیم و همین امر موجب شد تا خرید و فروشی در بازار وجود نداشته باشد و هزینه های واحدهای صنفی با وجود نبود درآمد افزایش پیدا کند. بنابراین در این بحران بسیاری از اصناف دچار ضرر و زیان های بسیاری شده اند که برای جبران آن باید حمایت های لازم انجام شود. با توجه به تاثیر عمیق بحران کرونا بر صنف لوازم خانگی جبران این خسارات به زمان بسیاری نیاز دارد و باید راهکارهایی در دستور کار قرار بگیرد تا هر چه زودتر شاهد ایجاد رونق در بازار باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، مرتضی میری افزود: متاسفانه تعطیلی ۹۰ درصدی اصناف به دنبال شیوع کرونا را داشتیم و امید است با بازگشایی واحدهای صنفی و حمایت های لازم بتوان خسارات را جبران کرد. درآمد اصناف در یک ماه اسفند خلاصه می شد که متاسفانه با شیوع کرونا دچار مشکل شد و امید به ادامه سال داریم تا در کنار حمایت ها به درآمدزایی برسیم. بنابراین دولت باید مهلت پرکردن اظهارنامه‌های صادراتی را شهریورماه تمدید کرده و مالیات سال ۹۸ را براساس مدت زمان ۹ ماهه اخذ کند و درواقع ۳ ماه آن را ببخشد.

میری ادامه داد: در رابطه با فعالیت سامانه های آنلاین در این شرایط هم نیاز به برنامه و آمادگی وجود دارد. بیش از ۸۰ درصد لوازم خانگی که در سایت‌ها و فضای مجازی تبلیغ شده یا قیمت‌گذاری می‌شوند، تقلبی یا قاچاق بوده و شناسه کالا و گارانتی و ضمانتنامه معتبر ندارند یا با قیمت‌های بالایی به فروش می‌روند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران تاکید کرد: باید برای ارایه خدمات از طریق سامانه های آنلاین برنامه مشخصی وجود داشته باشد و بر قیمت گذاری در این کسب و کارها نظارت دقیق صورت بگیرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.