صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / انعقاد تفاهم نامه همکاری بانک دی با سازمان منطقه آزاد کیش
انعقاد تفاهم نامه همکاری بانک دی با سازمان منطقه آزاد کیش

انعقاد تفاهم نامه همکاری بانک دی با سازمان منطقه آزاد کیش

کسب و کار نیوز- با هدف ارتقاء و گسترش سطح همکاری‌ها و ارائه خدمات بانکی ارزی و ریالی، تفاهم‌نامه همکاری بین بانک دی و سازمان منطقه آزاد کیش امضاء شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک دی، در جلسه ای که با حضور برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، غلامحسین مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید مهدیان دهکردی، رییس شعبه بانک دی کیش، علی اسکندری، رییس شعبه بیمه دی در کیش و جمعی از معاونان و مدیران دو سازمان برگزار شد، تفاهم نامه همکاری های متقابل امضاء شد.
بر اساس این گزارش در این نشست که به میزبانی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، برات کریمی ضمن ابراز خرسندی از گسترش تعاملات فی مابین بانک و منطقه آزاد کیش گفت: بانک دی در چند ماه گذشته با طراحی محصولات بانکی متنوع و گسترش مبادلات مالی خود با مجموعه های صنعتی و تولیدی بزرگ داخلی نشان داده است که عزم جدی در حمایت از فعالان اقتصادی دارد و با تدوین استراتژی بلند مدت در حال گسترش بازار هدف خود برای همکاری با مجموعه هایی است که دارای پتانسیل بالا در رونق اقتصاد کشور هستند.
وی با اشاره به نقش نظام بانکی در تحقق شعار سال تصریح کرد: بانک‌ها می‌توانند از طریق تامین مالی هدفمند و اعطای تسهیلات بانکی مناسب به پروژه‌های خرد و کلان ملی بر اساس اولویت های اقتصادی کشور، نقش پررنگی در کمک به رونق و جهش تولید داشته باشند و این مهم زمانی تحقق می یابد که بانک‌ها در انجام وظیفه خود برای توسعه اقتصادی و تولید به‌ طور کامل در مسیر رویکردهای اقتصادی کلان کشور باشند.
کریمی همچنین مبحث اشتغال را دغدغه اصلی نظام، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مردم برشمرد و گفت: جزیره کیش با ظرفیت های بالا در تولید، کسب و کار و حضور فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف از فرصت ویژه ای برای سرمایه گذاری در کشور برخوردار است که این امتیاز در کمتر منظقه ای وجود دارد و این ظرفیت می تواند فرصت مناسبی برای گسترش همکاری های بین بانک و منطقه آزاد کیش باشد.
وی در ادامه با اشاره به بانک محور بودن اقتصاد کشور اظهار داشت: نظام بانکی نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصاد دارد و بخش قابل توجهی از تامین مالی فعالان اقتصادی و بخش تولید از طریق بانک ها انجام می شود که این مساله حاکی از اهمیت نظام بانکی در رونق اقتصاد کشور است.
کریمی با بیان اینکه بالاترین تعداد سهام دار در بین بانک های خصوصی به بانک دی تعلق دارد افزود: جامعه هدف و اولویت بانک دی خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند که این بانک با تکیه به اعتماد این عزیزان و برخورداری از دارایی‌های ارزشمند خود در حال تبدیل شدن به یکی از بانک های خصوصی برتر کشور است.
مدیرعامل بانک دی در پایان سخنانش بیمه دی را به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های بانک دی معرفی کرد و گفت: هدف اصلی بانک دی از امضاء این تفاهم نامه حمایت از فعالان اقتصادی جزیره کیش و تامین مالی آن‌ها است که برای تحقق این هدف، از پتانسیل ها و ظرفیت های گسترده شرکت های تابعه بانک مانند بیمه‌ دی نیز استفاده خواهد شد.
در ادامه این نشست غلامحسین مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز خرسندی از گسترش تعاملات این سازمان با بانک دی گفت: جزیره کیش در مقایسه با دیگر نقاط کشور ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در تمامی زمینه ها دارد و بسیاری از امکانات در کنار سرمایه گذاران خوشنام و توانمند به صورت یکجا در منطقه متمرکز شده است.
مظفری با اشاره به مساحت کم جزیره کیش و حجم بالای سرمایه گذاری در این جزیره افزود: بخش عمده ای از این سرمایه گذاری ها به غیر از پروژه های حوزه زیربنایی سازمان توسط بخش خصوصی در حال انجام است و آخرین ارزیابی‌های ما تا اواخر سال گذشته رقمی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های این منطقه آزاد را نشان می‌دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش بانک ها در رونق سرمایه گذاری در جزیره کیش اظهار داشت: باید از اتفاقاتی که در شرایط فعلی کشور در حال رخ دادن است استفاده کنیم و در این فراز و فرودها، سیستم های مالی و پولی کشور فرصت ها را شناسایی کنند تا از این طریق اعتماد عمومی به سرمایه گذاری در جزیره کیش ارتقا یابد.
غلامحسین مظفری در بحث جذب سرمایه گذار عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش این امر را  در دستور کار خود قرار داده است که سرمایه گذار حتما  توان لازم و اعتبار کافی داشته باشد و در صورت عدم تمکن مالی به هیج عنوان با او همکاری نخواهیم کرد که با این شاخص ها بانک دی به عنوان یکی از بانک های خوشنام و باپتانسیل کشور وارد فاز همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در چنین شرایطی جزیره می تواند بخشی از سرمایه ها را جذب کند و موتور محرکی برای بخش های اقتصادی کشور باشد گفت: اتفاقات مثبت فعالیت های اقتصادی کیش بر کل کشور موثر خواهدبود و اینگونه می توانیم مانع خروج سرمایه ها از کشور شویم.
غلامحسین مظفری در بخش دیگری از صحبت های خود به تشکیل کنسرسیوم بانکها برای انجام پروژه های کلان و یا تامین مالی های بزرگ اشاره کرد و افزود: به طور مثال با تشکیل کنسرسوم بانکها می توانیم از جزیره کیش و جزاریر اطراف آن مانند هندورابی  به عنوان  یکی از ظرفیت و فرصت  های بسیار خوب حمایت کنیم تا نتایج مثبت آن را در رشد اقتصادی کشور شاهد باشیم.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: ما علاوه بر مسئولیت های اداری و رسمی مسئولیت های ملی و اجتماعی نیز داریم و امیدوارم امضا این تفاهم نامه با بانک دی منشا خیر و برکات برای جزیره کیش و کشور عزیزمان باشد.
گفتنی است این تفاهم نامه با هدف ارتقاء و گسترش همکاری‌های فی‌مابین، با رعایت قوانین پولی و بانکی کشور و ارائه خدمات بانکی اعم از ارزی و ریالی به سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های زیرمجموعه آن و تمرکز بخشی از تعاملات و مراودات مالی سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه آن نزد بانک دی به امضا رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.