صفحه اصلی / اسلایدر / ترفند صنایع دخانی در بحران کرونا
ترفند صنایع دخانی در بحران کرونا

ترفند صنایع دخانی در بحران کرونا

کسب و کار نیوز - رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور، با بیان اینکه مصرف کنندگان دخانیات در معرض خطر شدید عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند، در عین حال از ترفند صنایع دخانی برای ترویج سیگارهای الکترونیک با ادعای بی خطر بودن آن و جایگزینی مناسب برای سیگارهای معمولی و قلیان در بحران کرونا انتقاد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور، با بیان اینکه مصرف کنندگان دخانیات در معرض خطر شدید عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند، در عین حال از ترفند صنایع دخانی برای ترویج سیگارهای الکترونیک با ادعای بی خطر بودن آن و جایگزینی مناسب برای سیگارهای معمولی و قلیان در بحران کرونا انتقاد کرد.
مهندس بهزاد ولی زاده استعمال دخانیات را یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها معرفی کرد که سالانه موجب مرگ بیش از ۸ میلیون نفر در جهان می شود و گفت: در مستندات علمی بسیار زیادی اثبات شده است که استعمال هر نوع تنباکو و ماده دخانی مضر است و به طور جدی بر تضعیف سیستم دفاعی و تخریب سیستم های تنفسی و قلبی_عروقی تاثیر می گذارد.
ارتباط بین مصرف دخانیات و بروز سرطان ریه موضوعی کاملا به اثبات رسیده است و مصرف محصولات دخانی شایع ترین علت بروز سرطان ریه است. علاوه بر این مصرف دخانیات به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری سل را افزایش می دهد و نیز مهم ترین عامل در ایجاد بیماری های انسدادی مزمن ریه (COPD) محسوب شده و باعث پارگی و التهاب کیسه های هوایی می شود. این امر باعث کاهش ظرفیت جذب اکسیژن و دفع دی اکسید کربن توسط ریه ها می شود و در نهایت مخاطی در بافت ریه ایجاد می کند که منجر به بروز سرفه های خشک و دردناک و مشکلات تنفسی می شود.
وی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا، صنایع دخانی سعی کرده اند چهره موجهی از خود به عموم جامعه نشان دهند، گفت: در این بحران به برخی کشورهای جهان کمک های مالی، تجهیزات حفاظت فردی، ونتیلاتور و… داشتند و تلاش کردند …

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ذخایر ارز و طلای کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک‌مرکزی گفت: یکی از اهداف اساسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.