جذب سرمایه در «کشمون» با هدف صادرات

جذب سرمایه در «کشمون» با هدف صادرات

کسب و کار نیوز - استارتاپ «کشمون» در شرایط کرونایی موفق به جذب سرمایه از طریق شرکت «پرسال» و همچنین یک سرمایه گذار فرشته به نام «فرزین فردیس» (نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران) شده است. زمینه کاری این استارتاپ اتصال کشاورزان و خریداران برای ارائه محصولاتی همچون عسل و زعفران است و اکنون با چشم انداز صادراتی به دنبال تکمیل سبد محصولاتش است.

«محمد قائم پناه»، مدیرعامل کشمون درباره چرایی و چگونگی انتخاب این سرمایه‌گذاران، می‌گوید که شرکت پرسال، بخش سرمایه‌گذاری مربوط به استارتاپ‌ها را راه‌اندازی کرده است: «شاید این شرکت به اندازه VCهای دیگر قدیمی نباشد اما سابقه بالایی در حوزه سرمایه‌گذاری دارند. مهم‌ترین نکته در انتخاب سرمایه‌گذار این بود که بدانیم چه هم‌افزایی می‌توانیم با هم داشته باشیم و پرسال سابقه بالایی در حوزه صادرات دارد و شبکه‌ای که این شرکت در همین حوزه و خارج از ایران در اختیار دارد به شدت برای ما بااهمیت است.»

فرزین فردیس، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در گفتگو با «کسب و کار» در مورد شرکت پرسال می گوید: «شرکت پرسال یکی از شرکت های بسیار موفق ایرانی در زمینه صادرات و فعالیت های مختلف در صنابع ازجمله پتروشیمی است. من تقریبا از ۲ سال پیش با محصولات «کشمون» آشنا شدم. بعد از آشنایی بیشتر، متوجه شدم که ارزش های بنیادینی در مجموعه وجود دارد مثل توجه به حفظ محیط زیست، آموزش کشاورزان برای اینکه آب کمتری مصرف کنند، کود شیمیایی کمتر استفاده شود یا اصلا استفاده نشود، تلاش کنند که واسطه ها را حذف کنند و از این طریق بتوانند سود بیشتری به کشاورزان برسانند که برایشان ارزش داشته باشد که به این شیوه کار کنند و زمین و آب را بیشتر حفظ کنند. رفته رفته با تیم اجرایی «کشمون» آشنا شدم که تیم بسیار باانگیزه، پرتلاش و منسجمی بودند. سپس در جریان یک سری برنامه هایی که برای توسعه دارند، قرار گرفتم. تیم «کشمون» درصدد این بود که سبد محصولاتشان را اضافه کنند، ضمنا می خواهند بحث صادرات را به طور جدی به کشورهای منطقه شروع کنند و در صحبت ها پیشنهاداتی مطرح شد که بتوانیم با هم همکاری کنیم.»

فردیس افزود: «در نتیجه مذاکراتی را با هم شروع کردیم و خوشبختانه هم خیلی سریع جلو رفت و خوشحالم در این موقعیتی که شاید افراد کمتر ریسک و سرمایه گذاری می کنند در حوزه هایی که دراز مدت جواب می دهد، این اتفاق اتفاده است.»

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: «سابقه و اعتمادی که بین من و مدیران شرکت «پرسال» وجود داشت باعث شد که احساس کنیم سرمایه گذاری مشترک می تواند توان و هم افزایی بیشتری را ایجاد کند. پرسال مجموعه ای است که به جز کمک و تزریق مالی به این مجموعه، ارزش بسیار بالایی به واسطه دانش مدیریتی و صادراتی و امکانات و دفاتر صادراتی به مجموعه اضافه خواهد کرد و این یکی از چیزهایی است که به شدت به «کشمون» کمک خواهد کرد.»

فردیس در پاسخ به سوال «کسب و کار» در مورد نوع سرمایه گذاری صورت گرفته گفت: «سرمایه گذاری ما به شکل افزایش سرمایه شرکت بود.»

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.