صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / معرفی گروه‌های جدید دریافت کننده تسهیلات کرونایی
معرفی گروه‌های جدید دریافت کننده تسهیلات کرونایی

ازسوی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شد

معرفی گروه‌های جدید دریافت کننده تسهیلات کرونایی

کسب و کار نیوز - رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از اضافه شدن گروه‌های جدید به جمع د‌ریافت کننده تسهیلات کرونایی صندوق خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت با اشاره به اجرای دو مرحله از حمایت های صندوق نوآوری از کسب و کارهای آسیب دیده فعال در زیست بوم نوآوری کشور گفت: در مرحله اول حمایت و کمک به تداوم کسب‌وکار شرکت‌های دانش بنیان کوچک، شتاب‌دهنده‌ها و تأمین‌کنندگان فضاهای کار اشتراکی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و در مرحله دوم حمایت و کمک به تداوم کسب و کار شرکت‌های خلاق کوچک آسیب دیده بر اثر کرونا که دارای نیروی انسانی کمتر از ۵۰ نفر یا فروش کمتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ بوده‌اند اجرا شد.
به گفته وی تاکنون نزدیک به هزار درخواست در سامانه غزال صندوق نوآوری ثبت شده که در مرحله ارزیابی و عقد قرارداد هستند.
وی با اشاره به اضافه شدن شرایط جدید دریافت تسهیلات کرونایی گفت: برگرفته از مصوبه هیات دولت، شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال در حوزه های گردشگری، سلامت غیر دیجیتال، صنایع دستی، اسباب بازی و سرگرمی، حمل و نقل هوشمند، دیداری، شنیداری، معماری، هنری و رسانه ای نیز با مصوبه هیات عامل صندوق مشمول حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی برای دریافت تسهیلات کرونا می شوند. همچنین پس از دریافت بازخورد از ذی نفعان و متناسب با شرایط روز کشور کاهش حداقل ۲۰ درصدی رتبه الکسا، تعداد نصب، کاربر فعال یا ترافیک داده آنها در دوران شیوع ویروس کرونا تا تاریخ درخواست نسبت به دوره زمانی مشابه قبل از آن و فعالیت شرکت به شرایط بهره مندی از تسهیلات صندوق اضافه شد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره جزئیات این تسهیلات نیز گفت: برای شرکت های دانش بنیان کوچک، شتابدهنده ها و تامین کنندگان فضاهای کار اشتراکی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و برای شرکت‌های مورد تایید دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان است که با نرخ ۹ درصد در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد. این تسهیلات با پایش وضعیت فعالیت و اشتغال شرکت‌ها طی ۶ ماه پرداخت خواهد شد. بعد از آن ۶ ماه جهت بازیابی توان شرکت‌ها تنفس داده می‌شود و تسهیلات طی یک سال بعد به صورت اقساطی بازپرداخت خواهد شد.
وحدت در پایان تاکید کرد: در مراحل بعدی، تسهیلات و حمایت‌هایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ و شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، شرکت های نوآفرین (استارتاپ) نیز در نظر گرفته شده است که به زودی از طریق وبگاه و شبکه‌های اجتماعی صندوق نوآوری وشکوفایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
گفتنی است متقاضیان استفاده از تسهیلات شرکت‌های خلاق آسیب‌دیده بر اثر کرونا، برای ثبت تقاضای خود می‌توانند از طریق سامانه غزال به نشانی www.inif.ir اقدام کنند.
پیش از این صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی سال گذشته با اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد ریال برنامه حمایت مالی سریع از محصولات فناورانه در عرصه مقابله با شیوع این بیماری آغاز و ظرف دو هفته توانست ضمن اعلام فراخوان و دریافت طرح ها، نسبت به تامین مالی نزدیک به ۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور سازنده تجهیزات و اقلام مرتبط برای مقابله با کرونا اقدام کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.