تحول اقتصاد دیجیتال در عصر کرونا

دبیرکل اتاق تهران در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

تحول اقتصاد دیجیتال در عصر کرونا

کسب و کار نیوز - دبیرکل اتاق تهران گفت: «حمل و نقل فارغ از درون و برون شهری دو بخش دارد؛ حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافر. حمل و نقل کالا طبیعتا تابعی از تولید و مصرف است. بنابراین وقتی در واحدهای صنعتی رکود و توقف فعالیت خاصه در بخش صنعت ایجاد می شود، حتی در بخش خدمات، جابه جایی کالا به حداقل می رسد.»

به گزارش کسب و کار نیوز، بهمن عشقی ادامه داد: «در واقع در این موارد قوت لایموت مردم است که جابه جا می شود و آن عموما محصولات کشاورزی است. این اثر اصلی است که کرونا گذاشته چون کسب و کارها را تا حد زیادی متوقف کرده است. این تاثیر نه در ایران، بلکه در جهان دیده می شود. در حوزه مسافر هم به همین ترتیب است. وقتی سفرها و دلیل سفرها به دلیل خانه نشینی و دورکاری از بین می رود بنابراین به صورت واضح و روشن روی تقاضا برای حمل و نقل اثر مستقیم می گذارد.
ازآنجا که کرونا سرعت حرکت اقتصادی را کند کرده، توانسته تاثیر جدی روی حمل و نقل بگذارد. نه تنها کرونا، هر عاملی که باعث شود چرخ حرکت اقتصادی و فشار خون در بخش اقتصاد پایین بیاید اولین تاثیر آن روی حمل و نقل است. این دلیل روشن کاهش تقاضا در بخش حمل و نقل است.»

او در پاسخ به سوال «کسب و کار» مبنی بر اینکه کرونا چه فرصتی برای تجارت الکترونیک فراهم آورده است، گفت: «اولین تاثیری که کرونا داشته هژمونی Digitization است. یعنی Digitization یک موتور اجتماع شده و تسری پیدا کرده است چون جابه جایی آن بر بستر امواج یا ارتباطات است. بنابراین چون مبتنی بر آی سی تی است که ابزار کار تجارت دیجیتال را فراهم می کند کرونا یک تاثیر جهانی گذاشته و آن دیجیتالی شدن است. بنابراین شاهد خواهیم بود که کارفرمایان کمتر نیروی انسانی خود را زیر یک سقف جمع می کنند و این کار کاملا اقتصادی است. بنابراین مداخلات دولت هم کم می شود.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.