صفحه اصلی / اسلایدر / یورو ۱۸.۱۵۰ تومان شد
یورو ۱۸.۱۵۰ تومان شد

دلار به سد سخت مقاومتی نزدیک شد

یورو ۱۸.۱۵۰ تومان شد

کسب و کار نیوز- امروز هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به قیمت ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان رسید تا روند رو به رشد قیمت دلار در بازار نیز از سر گرفته شود . هر دلار در بازار آزاد از مرز ۱۷ هزار تومان عبور کرده و فعالان بازار قیمت هایی متفاوت بین ۱۷ هزار و ۱۰۰ تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان را برای فروش هر دلار اعلام می‌کنند. کانال ۱۷ هزار تومان سد سخت مقاومتی برای دلار از سوی فعالان بازار اعلام شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر این اساس نرخ خرید هر دلار از مردم نیز در صرافی های بانکی به ۱۶هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است. با افزایش نرخ دلار، قیمت هر یورو نیز در صرافی های بانکی و بازار افزایش یافت . هر یورو امروز در صرافی های بانکی به قیمت ۱۸ هزار و ۱۵۰ تومان فروخته می شود و نرخ خرید یورو نیز ۱۸ هزار و ۵۰ تومان گزارش شد. بسیاری از فعالان بازار می‌گویند در پی رکورد شکنی‌های مکرر دلار ، تعداد مشتریان برای خرید دلار و سکه افزایش محسوسی را تجربه کرده است.

رییس کل بانک مرکزی در واکنش به روند موجود در بازار گفته است: مردم حق دارند منابع و دارایی‌های خود را در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند، ولی وظیفه دارم که ریسک سرمایه‌گذاری در ارز را مجددا گوشزد کنم.  در روزهای اخیر سرعت رشد قیمت دلار و سکه بیشتر شده است و به‌نظر می‌رسد، همتی تحت‌تاثیر همین موضوع بیانیه‌ای را صادر کرده است. او در یادداشت اینستاگرامی خود، جو روانی و تبلیغات ایجاد شده درمورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور را در رشد قیمت‌ها موثر می‌داند و اعتقاد دارد این مسائل، عمدتا توسط ذی‌نفعان مطرح می‌شود؛ پیش‌بینی‌هایی که دور از واقعیت‌ها و اطلاعات در دسترس است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.